Het is nu di 15 jul 2025, 18:55


bmw m106 motorblock

Plaats hier een bericht als je artikelen zoekt
  • Auteur
  • Bericht
Offline

bmwmtechnike24

Nieuw

  • Berichten: 64
  • Geregistreerd: zo 30 dec 2012, 01:39

bmw m106 motorblock

Berichtdo 19 jan 2017, 17:27

Hallo iedereen

Ik wou bij deze vragen of iemand nog een leeg m106 motorblock te koop had.

mvg

ruben

alvast bedankt
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: bmw m106 motorblock

Berichtdo 19 jan 2017, 20:01

Hoezo een leeg blok?
Offline

willempie

Nieuw

  • Berichten: 92
  • Geregistreerd: wo 29 jan 2014, 21:01
  • Woonplaats: Beringen

Re: bmw m106 motorblock

Berichtdo 19 jan 2017, 21:18

dat wordt ne moeilijke Ruben, een naald in een hooiberg vind je sneller :-)
635 csi '87. 635 csi 79, 630cs 79, 628csi 80
735i '85
524 td '85
325i cabrio 86
320i baur 85
3.0S e3 72
Offline

Stefan1978

Nieuw

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: zo 25 aug 2013, 11:44

Re: bmw m106 motorblock

Berichtzo 22 jan 2017, 12:18

Zie bijgaande advertentie op e bay kleinanzeigen:

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... ialbuttons

Gr Stefan
Offline

riemer

Professional

  • Berichten: 1518
  • Geregistreerd: vr 15 jan 2010, 21:14
  • Woonplaats: Lelystad

Re: bmw m106 motorblock

Berichtzo 22 jan 2017, 12:33

Zo zie je maar wat je aan dit forum hebt! :D

Mooi gevonden Stefan.
[O o [][] o O] BMW E23 745i 1984
Offline

Paul

Professional

  • Berichten: 1168
  • Geregistreerd: wo 25 feb 2009, 21:53
  • Woonplaats: Gemert

Re: bmw m106 motorblock

Berichtzo 22 jan 2017, 12:46

maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

een 3,5 blok is toch hetzelfde behoudens de carterontluchting en extra zuigerkoeling.

of zit ik nu helemaal fout ?
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: bmw m106 motorblock

Berichtzo 22 jan 2017, 15:39

Dat dacht ik ook waarvoor een leeg blok
De boring voor de klopsensoren en hitte vaste tapeinden uitlaat
Ze schrijven waterpomp met grotere opbrengst maar die is niet meer leverbaar en het vervangingstype is de zelfde als in de andere e23 . Die had ik er ook in en nooit problemen gehad met temperatuur
Veranderingen t.o.v. het standaard blok

Ik heb wel eens gehoord dat een waterkanaal anders is maar ze hebben dezelfde koppakking als de anderen dus dat denk ik ook niet

Auf der Basis des 3,4 l Saugmotors wurde das Turbokonzept neu überarbeitet. Besonders im Ansprechverhalten beim Beschleunigen und im Verbrauch wurden dadurch Verbesserungen erzielt.

Zylinderblock 3,4 l Motor mit Aufnahmebohrung für die Klopfsensoren

Kolben mit Kolbenmulde - Verdichtungsverhältnis 8,0 : 1

Kolbenbodenkühlung - Ölspritzdüsen in den Hauptlagerstühlen des Zylinderblocks spritzen über ca. 1,8 bar Öldruck von unten auf den Kolbenboden

Abgasturbolader K 27 mit einer zusätzlichen Ölbohrung zur Kühlung der Welle des Turbinenrades

Turbolader mit thermischer Entkopplung zum Verdichter (nur punktuelle Berührung)

Serienzylinderkopf 3,4 l

Kurbelwelle entspricht der des 3,4 l Saugmotors

Digitale-Motor-Elektronic II (Motronic) mit integriertem Überlade- und Kochschutz

Ladedruckregelung

Klopfregelung

Kolben mit Kolbenbodenmulde und geänderter Kolbenringbestückung

Stehbolzen zur Krümmerbefestigung hochwarmfest

Nimonic-Auslaßventile

Nockenwelle mit Anschlußmöglichkeit für Motronic-Hochspannungsverteilerfinger

Wasserdurchsatz durch den Zylinderkopf verbessert

Wasserpumpe mit größerem Durchmesser

Der Ladeluftkühler wurde strömungsgünstiger gestaltet. Dadurch waren auch Änderungen an der Ladeluftführung erforderlich.

Das Umluftventil zum Schutz des Verdichterrades und des Luftmengenmessers im Schiebebetrieb entfällt.
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: bmw m106 motorblock

Berichtma 23 jan 2017, 23:08

Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4171
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: bmw m106 motorblock

Berichtdi 24 jan 2017, 12:19

Paul schreef:maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

een 3,5 blok is toch hetzelfde behoudens de carterontluchting en extra zuigerkoeling.

of zit ik nu helemaal fout ?


De m106 heeft oliesproeiers die tegen de zuigers sproeien, heeft een normaal m30 blok niet.
Freude am Fahren
Offline

Paul

Professional

  • Berichten: 1168
  • Geregistreerd: wo 25 feb 2009, 21:53
  • Woonplaats: Gemert

Re: bmw m106 motorblock

Berichtdi 24 jan 2017, 14:11

ja dat zeg ik , dat is de zuigerkoeling.

maar voor de rest is het toch hetzelfde, en ik ken wel mensen die die er gewoon inmaken.

Keer terug naar Gevraagd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron