In de 745i zit een 130 bar pomp (ik geloof alle types vanaf 1981 hebben 130 bar) en die zorgt niet alleen voor de stuurbekrachtiging maar ook voor de rembekrachtiging. Omdat die van mij nogal zwaar stuurt en minder remt (dat vind ik) wil ik eens kijken of een andere pomp het verbetert. Het kan natuurlijk ook dat het gewoon goed is en dat ik de e61 nu gewend ben en dat is een groot verschil.
aha ik snap. maar ik denk dat het ook wel kan komen door je E61. Mijn E12 remt ook niet zo als mijn 2007 Mondeo MK3 en 1965 Mustang welke alles van EBC hebben..
Ford Mustang 289Ci coupe 1965 BMW 525 E12 Kashmir metallic 1979
Klopt Peter, maar ik denk dat een pomp die 2 ton gedraaid heeft misschien ook niet meer de 130 bar brengt door pompverlies a.g.v slijtage. De vraag is natuurlijk of een andere gebruikte pomp ook niet dat pompverlies heeft. Voor een paar tientjes wil ik dat wel uitproberen.
Op het 7 forum op Duitsland is iemand en die heeft een reparatieset voor de pomp bestelt. Dat is niet veel een lager en een paar O-ringen. Als ik mij goed herinner is het probleem de deksel met afdichting er weer goed in te krijgen tegen de veerdruk in.