za 03 apr 2010, 20:58
Hier even een update... over hoe het verder is gegaan.
De volgende dag ben ik gaan bellen... Ferwerda automaterialen (Zwolle), PD automaterialen (Dokkum), BMW (Zwolle) en nog diverse mensen met advertenties op de welbekende Marktplaats. Uiteindelijk kwam ik, ook via een advertentie op Marktplaats bij Cees terecht... hierover straks meer.
Voor wat betreft bovenstaande bedrijven... de prijzen verschillen nogal, dit varieerde van 166,- euro tot 385,- euro excl. Aangezien er blijkbaar meer mensen zijn die een radiateur benodigd zijn... met het probleem wat ik heb of wat anders... Ferwerda automaterialen uit Zwolle was / is toch wel de goedkoopste met zijn 166,- euro.
Nou ja, ik had telefonisch al even gesproken met Cees... er waren twee opties: 1. de lipjes ombuigen en het stuk plastic vervangen voor een nieuwe of 2. na goedkeuring van Michiel een andere radiateur die hij nog had liggen.
Eigenlijk wilde ik gaan voor optie 1 maar dat ik vrijdag bij Cees was bleek dat hij deze niet meer had liggen... maar goed ook achteraf gezien. Uiteindelijk toch maar gegaan voor een andere radiateur (als ik het goed heb begrepen een originele uit een type I). De oude er uit gehaald... nieuwe er in, alles weer aangesloten... koelvloeistof bijvullen en voila. Dat dit klaar was heb ik de auto nog een tijdje laten draaien en in de tussentijd gekeken of ik de lipjes van de oude terug kon buigen... ik heb drie geprobeerd om (rustig) om te buigen... alle braken ze af. Misschien dat ik een Fries ben dat ik het toch wou proberen Cees... maar goed dat je alleen maar die radiateur had liggen.
Tot zover... en vrijdagavond weer lekker naar huis gereden in onze mooie E23.
Fijn weekend allemaal.
[color=#0000BF]Wir w