Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
ma 15 aug 2016, 10:21
Hoi.
Mijn auto slaat koud gelijk aan, bij even uit ook maar als hij wat langer uit staat (na ongeveer 10 minuten) moet ik meerdere keren starten voordat hij aanslaat.
Als ik de koelvloeistof sensor stekker eraf haal start hij wel. Beide sensoren (Koelvloeistof,warmte/tijdschakelaar en de gasklep met sensor) zijn vervangen voor nieuw.
weet iemand wat dit zou kunnen zijn? injectoren?
alvast bedankt, Groet, Remco
Laatst bijgewerkt door
koepdeviel op ma 15 aug 2016, 20:01, in totaal 1 keer bewerkt.
ma 15 aug 2016, 15:14
Zomaar een paar dingen die in mij op komen...
-Wie ben jij?
-Wat voor auto gaat het over?
-Zoekfunctie al eens geprobeerd?
Wij vinden het hartstikke fijn als iemand zich eerst even voorstelt. En wij houden van plaatjes
ma 15 aug 2016, 19:53
ok!? dat is vreemd?? is ook al een tijdje dat ik niet meer hier online ben geweest. Zal ff kijken of ik weer een mooi plaatje kan bijvoegen

Betreft een 635 csi van '88. Had de zoekmachine geprobeerd meer kwam niet echt verder, Groet, Remco
ma 15 aug 2016, 20:40
Ik heb zelfde probleem met mijn 735, toevallig vandaag bij Cees geweest en ook gevraagd. Dat zou je koud startventiel zijn.
wo 17 aug 2016, 08:35
dengol93 schreef:Ik heb zelfde probleem met mijn 735, toevallig vandaag bij Cees geweest en ook gevraagd. Dat zou je koud startventiel zijn.
Hoi, Bedankt voor het meedenken. Beide sensoren/schakelaars voor de temperatuur en koeling zijn vervangen. Het moet dus iets anders zijn.
wo 17 aug 2016, 08:40
Ik weet niet of we over zelfde hebben, want dat is geen temperatuur/koeling sensor.
wo 17 aug 2016, 11:05
Koudestartinjector
wo 17 aug 2016, 19:12
dengol93 schreef:Ik weet niet of we over zelfde hebben, want dat is geen temperatuur/koeling sensor.

Deze heb ik inderdaad nog niet vervangen....dacht dat het gewoon een vacuum iets was. Thanks
wo 17 aug 2016, 19:17
CeesBMW schreef:Koudestartinjector
Hoi Cees, Bedankt, Hier ga ik ff naar kijken. Had daar wel een slangetje heen gevolgd maar dacht dat het een vacuum was of zo.
Vreemde is dan wel dat dit ventie de "koude start"bevorderd. Mijn auto heeft daar geen problemen mee.....5 minuten is ook geen probleem maar iets langer afkoelen en ik moet wel drie keer behoorlijk doorstarten.
Als ik na een uur of zo even de stekker van de koelvloeistof sensor verwijder (nr. 7 degene die t dichtst bij de kleppendeksel zit) start hij een stuk sneller. Bij een koude motor heeft dat geen zin.
Groet, Remco
do 18 aug 2016, 09:57
Als je die stekker eraf haalt wordt de koudestartinjector geactiveerd.
Ook kan het zijn dat het koudestartventiel blijft hangen (dat is dat maanvormige ding tegen je kop aan)
do 18 aug 2016, 19:25
CeesBMW schreef:Als je die stekker eraf haalt wordt de koudestartinjector geactiveerd.
Ook kan het zijn dat het koudestartventiel blijft hangen (dat is dat maanvormige ding tegen je kop aan)
Thanks Cees, Maanvormig ding tegen m'n kop aan......ik heb geen idee. Van het weekend rij ik ff langs de loods en ga ik alles eens even goed bekijken
En het koudestart ventiel bevindt zich onderaan mijn inlaat spruitstuk toch? Daar ging zo'n slangetje heen weet ik nog.
Groet, Remco
vr 19 aug 2016, 09:34
Dat is de koudestartinjector
vr 19 aug 2016, 14:08
CeesBMW schreef:Dat is de koudestartinjector

hahaha

Ok ik ga er ff mee aan de slag. Laat 't nog wel ff weten
ma 22 aug 2016, 15:05
koepdeviel schreef:CeesBMW schreef:Dat is de koudestartinjector

hahaha

Ok ik ga er ff mee aan de slag. Laat 't nog wel ff weten

Hoi Cees, Bij mij is geen koudestart ventiel te vinden. Er loopt alleen een slang naartoe van de stappenmotor.
Ondertussen heb ik ook even contact gehad met Piet uit Apeldoorn. Hij heeft ook een type 3. 6 Serie. Bij hem zit daar ook geen
ma 22 aug 2016, 16:36
piet heeft het juist
is een E34 blok..
ma 22 aug 2016, 17:48
carina schreef:piet heeft het juist
is een E34 blok..
En dus gebruikt in de laatste serie E24's......maar waar is dat koude start ventiel verstopt?.....of.......zit er geen
di 23 aug 2016, 11:05
Deze motor heeft idd geen koudestartinjector of koudestartventiel. Alles wordt geregeld met de stappenmotor, tot aan het stationair aan toe.
Zorg ervoor dat de motor goed is afgesteld (kleppen en CO) dan zal ie goed starten. Controleer de stappenmotor, die worden vaak traag na verloop van tijd. Alle andere opmerkingen hiervoor van mij gelden idd niet voor dit type motor.
di 23 aug 2016, 15:34
CeesBMW schreef:Deze motor heeft idd geen koudestartinjector of koudestartventiel. Alles wordt geregeld met de stappenmotor, tot aan het stationair aan toe.
Zorg ervoor dat de motor goed is afgesteld (kleppen en CO) dan zal ie goed starten. Controleer de stappenmotor, die worden vaak traag na verloop van tijd. Alle andere opmerkingen hiervoor van mij gelden idd niet voor dit type motor.
Ok, Bedankt Cees....Dan kan het eigenlijk alleen nog maar de stappenmotor zijn.....

CO zal ik bij iemand aan een kast moeten laten checken.....de rest moet goed zijn.....Kleppen zijn ondertussen door drie "specialisten"

gesteld. Injectoren door twee "specialisten"

nagekeken, getest, deels vervangen (als het goed is) en ultrasoon gereinigd. Alle sensoren incl. de Lambdasonde zijn uitgewisseld voor tweedehands en door mij vervolgens nog een keer van nieuwe exemplaren voorzien
Hopelijk is het eind nu eens in zicht
Ik laat het weer even weten
di 27 sep 2016, 13:54
Even een update.......
Stappenmotor uitgewisseld met een goed exemplaar....geen resultaat..LMM nog eens uitgewisseld....geen resultaat.
Al met al nog steeds geen verandering in het starten met een deels afgekoelde motor.
Het is net of injectoren ergens een seintje vandaan krijgen om geen benzine in te spuiten.
Bij de derde keer opstarten slaat hij gewoon aan....
di 27 sep 2016, 13:55
CO stond overigens ook goed
di 18 okt 2016, 10:57
Laat je brandstofpomp eens even een 30 seconden draaien als ie nog wat warm is en dan normaal slecht wil starten.
Kijk of ie dan wel wil starten.
Het zou kunnen dat je last heb van benzine damp in je brandstof rail, of een brandstofpomp die wat minder wordt, waardoor het even duurt voordat voldoende brandstofdruk in je rail hebt.
Weet alleen niet welke zekering van je brandstofpomp is.
Een ander probleem kan zijn dat je injectoren blijven na lekken, dan krijg je ook veel brandstofdamp in je inlaat traject, waardoor een onbrandbaar mengsel ontstaat.
De inlaat is tenslotte vrij groot, er kan dus ook veel damp in ontstaan.
vr 21 okt 2016, 12:15
Ik denk ook dat de injectoren nalekken; zou ze vervangen.
Bij de brandstofpomp zou ik het niet zo snel zoeken, die doet het of hij doet het niet.
Bij koude motor start hij immers wel goed, dus dan doet de pomp het gewoon ...
zo 23 okt 2016, 06:49
laat eens een setje reviseren, kosten ligeen bij 6 stuks om en nabij de 150 euro.
Nieuw zijn ze erg prijzig.
di 25 okt 2016, 09:15
Misschien een rare vraag, maar aangezien er een E34 M30-motor in zit; zit er wel de juiste computer bij? Dus niet nog de computer van de E23? Daardoor kan natuurlijk bij startgedrag, watertemperatuur enz. met verkeerde waardes gerekend worden waardoor tijdens het starten het mengsel veel te arm of te rijk is...
wo 26 okt 2016, 21:35
Als het goed is heeft de E34 variant een ECU met 3 rijen gaatjes, de oude hebben 2 rijen.
Dat past niet op elkaar.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.