Bedankt voor je reactie!
Ik dacht zelf ook dat het beter was om het mengstuk zo dicht mogelijk bij de gasklep te plaatsten, ik zie echter vaak dat ze het mengstuk voor de lmm plaatsen (zijn ook mengstukken te koop die dussen een ljet lmm en
luchtfilter passen)
De reden dat ik kon bedenken was dat het mengstuk na de lmm een drukverschil na de lmm opleverd en dat de klep van de lmm dan minder ver open gaat voor dezelfde hoeveelheidlucht. Mengstuk voor de lmm knijpt mogelijk de lucht een beetje maar de lmm meet nog wel de hoeveelheid die er doorheen gaat juist lijkt me?
Ander nadeel van de huidige setup is de dubbele carburateur , die erg lastig af te stellen is (synchroon stellen) en ik heb het idee dat het vacuum voor de carbs wat te laag is voor de lpg mengstukken, krijg het niet goed afgesteld. En met de mengstukken ervoor loopt ie op benzine wat te rijk(en hij was al niet zuinig gehe) Bovendien gaan de carburateurs kapot door het rijden op lpg.
Andere optie zou eventueel zijn een spruitstuk van een e21 320 of een 518 oid met enkele carburateur, dat zou ook al een deel van de problemen oplossen. Maar ik wil ook graag nog fatsoenlijk op benzine kunnen rijden, en mn ervaringen met oude carburateurs zijn niet geweldig haha.
De kosten vallen mee, e30 motortje compleet met kabelboom dynamo ontsteking lmm etc heb ik al. Even kijken of ie er zo in past of dat ik het carter van de 2 liter moet lenen. Verder moet er nog een brandstofpomp bij (heb gelukkig al een dubbele leiding)
Eventueel kan later dan nog het 5-versnellingsbakje van de e30 er ook achter, maar dan moet ik beetje creatief worden met de snelheidsmeter
Dampgas is ook een optie, ik heb toevallig al een verdamper van een dampgas systeem liggen (Niet precies gekeken, maar deze zijn net wat simpeler dan een normale verdamper omdat het eigenlijk alleen drukregelaar is neem ik aan?) en ook al 4 gasinjectortjes.
Ik zit alleen nog een beetje met de eventuele aansturing, moet dit perse met een standalone systeem of zijn er kastjes die de ljetronic als input nemen?
Anders optie is gewoon proberen met een mengstuk natuurlijk, luchtmassameter van een e30 kost ook niks