goede morgen, vanmorgen pech met de e23, na een minuut of tien rijden begint de motor opeens onregelmatig te waarna hij uitvalt. hij is nog wel weer te starten maar valt ook snel weer uit. overigens de kachel word ook niet warm.
Als ie koud goed loopt, en vanwege een defecte thermostaat niet snel opwarmt blijft de motor ongeveer 8 tot 10 minuten op een heel rijk mengsel lopen. De kachel zal dan niet warm worden, misschien lauw. Ik denk dat het harmonica rubber tussen luchthoeveelheidsmeter en de gasklep is gescheurd en er daardoor teveel lucht ongemeten binnenkomt. Als de motor eenmaal van de opwarmstand af is en het mengsel weer "normaal"is krijgt ie te weinig en slaat hij af. Als je dan start zal de motor heel even lopen en vervolgens onder 500 toeren wegzakken en afslaan. Vonk en brandstoftoevoer natuurlijk nakijken voordat je verder zoekt
Ben eruit, het is de koppakking, hierdoor bevroor de verdamper waardoor de toevoer van gas een probleem werd.
Ben nu dus op zoek na het benodigde materiaal, pakking, kopset een adres voor het vlakken en afpersen. iemand nog tips?
Ik wou de reparaturanleitung van BMW Mobile Tradition gebruiken, maar deze draait alleen onder windows 98, heeft ieman een idee hoe je dit op kan lossen?
Euhh, een compu zien te vinden met windows 98 erop?? Gekheid, ik zou het niet weten eigenlijk....
Over je auto; is niet zo goed nieuws dus Ik wens je er veel succes mee en wellicht zijn hier op het forum technische mensen die je van hulp kunnen voorzien