Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
vr 04 jan 2013, 22:52
Werkt de opvoerpomp in de tank nog goed? Deze zit aleen bij de 735 en 745 in de tank. De andere modellen hebben 'm niet...
vr 04 jan 2013, 22:55
Goh, dit nou net waar ik ook al aan zat te denken.
Enige tip of tips hoe ik dat kan controleren?
vr 04 jan 2013, 23:44
Nogmaals, ik ben alijd diegene die het over brandstof heeft dit komt door wat ik te zien
kreeg bij slecht lopen van mijn auto, dit is het tankelement.....
injector rail, injectors, filter alles zat er vol mee....

Dan kun je wel op pure injectorreiniger gaan rijden denk ik......
Dus even de druk meten is deels weten
za 05 jan 2013, 00:14
ik zie het verbant nog niet erg,bij te lage brandstof druk of ernstige vervuiling of een dicht filter zou de auto eerder bij acceleratie gaan inhouden/smoren of slecht reageren op het gas cq beroerd stationair lopen oid
De auto loopt niet slecht hij stotterd lichtjes bij 100km/u vaste gasklepstand toerental iets in die richting
za 05 jan 2013, 01:35
Klopt helemaal Martine, als ik het gas diep intrap (bij warme motor uiterraart) gaat mijn Beemer er als een raket vandoor.
Vreemd, maar waar.
za 05 jan 2013, 10:05
hier in het dorp rond knarren merk je er totaal niets van ,ga ik de snelweg op is het bij bovengenoemde snelheid en toerental pas licht merkbaar,bij de 180 merk ik hier niets meer van !hij wil alleen nog maar harder
hij trekt beter en is sneller als mijn 6serie ,alleen hij ssssssstottterd een beetje
dus bij het punt de brandstoftoevoer twijfel ik eigenlijk nog enigzinds een beetje
Laatst bijgewerkt door
MartinE34 op za 05 jan 2013, 12:21, in totaal 1 keer bewerkt.
za 05 jan 2013, 10:48
Ben ik helemaal mee eens, het verband is slecht te zien.
Mijnes liep toen slecht stationair, trapte ik het gas in ging die als een raket, na vervanging
van tank, tankelement,, filter,injectors liep die keurig. Mijn brst druk liep eerst heeeeeeel langzaam naar drie bar, daarna vrijwel direct.
Bij mij was het inderdaad bij welk toeren dan ook, tenzij je aan het acceleren was dan was het niet, dus zal het hier het probleem dan
wel niet zijn.
za 05 jan 2013, 12:23
een brandstof filter vervangen kan geen kwaad iig ,dit ga ik zowiezo in het voorjaar nog doen
za 05 jan 2013, 12:32
Mijn alpina liep perfect. Maar met de grote beurt ook filter vervangen, en was geen overbodige luxe, wat een smurry erin zeg!
za 05 jan 2013, 12:46
het heet ook niet voor niets filter
za 05 jan 2013, 19:49
Maakt mij allemaal niet uit hoor, maar de brandstofdruk meten is 15min werk.....
Men weet ook wat er aan je tankelement hangt????? Zie mijn foto... daarom plaatste ik het namelijk....
Dus alleen met 1 filtertje vervangen ben je er niet altijd, in de tank zit nog een zeefje.
za 05 jan 2013, 20:01
Ik heb het ooit met mijn 728i gehad dat als ik op de autoweg reed en moest afremmen voor een file dat die begon te stoten. Ze hebben toen alles los gehad in de garage, verstuivers gereinigd nieuw filter enz. Heeft veel geld gekost maar het probleem was er nog. Weer terug, ja we weten het niet, en dan moeten we gewoon onderdelen met een andere auto uit wisselen. Ik naar een BMW garage in Belgie waar ik die dag was. ;s avonds benieuwd of ze het hadden gevonden, ja meneer een druppeltje olie, wat een druppeltje olie?? de centrifugaal gewichten van de vervroeging kwamen niet meer terug, een druppeltje olie en alles deed het weer.
zo 06 jan 2013, 14:51
En bij welk toerental moeten de centrifugaal gewichten hun werk doen? Van onze beemers weet ik het niet maar van de honda CB750 ('77) weet ik het wel, bij ongeveer 2800 rpm. (en aangezien het proces van verbranding bij alle motoren hetzelfde is, zou dat bij de beemers ook zomaar bij 2800 rpm kunnen liggen (
zo 06 jan 2013, 16:02
Uhhh, domme vraag misschien, maar waar zitten die gewichten dan?
zo 06 jan 2013, 16:42
Die zitten in de verdeler onder de grondplaat. Ik weet niet precies bij welk toerental maar denk rond de 2800
zo 06 jan 2013, 16:47
Toerental klopt in ieder geval wel ja.
Zal er morgen ff naar kijken.
zo 06 jan 2013, 16:53
verwarren we nu niet de ontsteking verdeler van 728 met een 735 ,of ben ik abuis
zo 06 jan 2013, 17:00
Robert zit die verdeler dan rechtstreeks op de nokkenas?
zo 06 jan 2013, 17:29
Ja ik heb het over het oude type ontsteking rechts, dus niet voorop. Bij de latere ontsteking wordt de voorontsteking geregeld door de motronic.
zo 06 jan 2013, 17:41
dat bedoelde ik ,we hebben het over twee stotterende 735
ma 07 jan 2013, 20:51
Bij stationair toerental hakt 'tie ook wat.
De naald van de toerenteller gaat ietsjes heen en weer ,
di 08 jan 2013, 01:59
Gert 735 schreef:Bij stationair toerental hakt 'tie ook wat.
De naald van de toerenteller gaat ietsjes heen en weer ,
do 10 jan 2013, 20:49
Zal van het weekend dan toch maar ff de klepspeling controleren/stellen.
Baat het niet / schaadt het niet.
do 10 jan 2013, 20:56
zat ik ook aan te denken maar na de laatste klepstelling door Cees is er nog geen 4k meegereden
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.