
Het verhaal gaat verder...
Wederom een "doormeetsessie" gehad, ditmaal veel gemeten aan de ECU zijde.
Hiervoor de volgende schema's gebruikt:

en
http://webzoom.freewebs.com/hathairharvey/BMW_5,6,7series_M20%26M30%20ECU%20pinout.pdf
Alle waardes lijken te kloppen, de ecu aardes zijn allemaal verbonden en ik zie dat er ook signalen van het vliegwiel komen.
Ik zag in de schema's terug dat aardingspunt G103 boven de startmotor zit, hier heb ik echter niks verbonden met de carroserie dit heb ik op een ander punt van de motor gedaan. Ik heb een aardingskabel op de dynamo beugel richting carroserie.
Echter heb ik nog geen vonk ontdekt, hoe kan ik mijn bobine goed testen voordat ik de ECU de schuld ga geven?
De ecu krijgt duidelijk 12volt.
Daarnaast geven de sensoren de gewenste waarden.
Als ik het goed heb maakt PIN 1 van de ECU een aarde met de bobine(PIN 1) zodat hij vonkt, kan ik PIN 1 van de bobine kort verbinden met de aarde om te vonken?
Daarnaast zou ik vervolgens met de multimeter PIN 1 van de ecu kunnen meten of de ECU PIN 1 ground.
Zijn er naast mijn 011 ecu nog ander ecu nummers die ik eventueel kan gebruiken/ uitwisselen?
Wederom een "doormeetsessie" gehad, ditmaal veel gemeten aan de ECU zijde.
Hiervoor de volgende schema's gebruikt:

en
http://webzoom.freewebs.com/hathairharvey/BMW_5,6,7series_M20%26M30%20ECU%20pinout.pdf
Alle waardes lijken te kloppen, de ecu aardes zijn allemaal verbonden en ik zie dat er ook signalen van het vliegwiel komen.
Ik zag in de schema's terug dat aardingspunt G103 boven de startmotor zit, hier heb ik echter niks verbonden met de carroserie dit heb ik op een ander punt van de motor gedaan. Ik heb een aardingskabel op de dynamo beugel richting carroserie.
Echter heb ik nog geen vonk ontdekt, hoe kan ik mijn bobine goed testen voordat ik de ECU de schuld ga geven?
De ecu krijgt duidelijk 12volt.
Daarnaast geven de sensoren de gewenste waarden.
Als ik het goed heb maakt PIN 1 van de ECU een aarde met de bobine(PIN 1) zodat hij vonkt, kan ik PIN 1 van de bobine kort verbinden met de aarde om te vonken?
Daarnaast zou ik vervolgens met de multimeter PIN 1 van de ecu kunnen meten of de ECU PIN 1 ground.
Zijn er naast mijn 011 ecu nog ander ecu nummers die ik eventueel kan gebruiken/ uitwisselen?