Het is nu ma 20 mei 2024, 18:43


Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Renier

Nieuw

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: do 25 jun 2015, 09:55

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtzo 12 jul 2015, 20:13

baur323 schreef:Zeer goed kijken dan. Deze stond in noord Friesland te koop voor euro 1000,-..
Het is een zeer vroege, dus roest en ellende zijn eigenlijk standaard ingebouwd.


Wow, dat is even schrikken, zeg!! Ik zal enorm alert zijn, heel erg bedankt voor de informatie, weet je misschien nog meer van de situatie toen? Hij is dus, zoals in de advertentie ook gezegd word, waarschijnlijk opgeknapt sinds dien. De prijs mag dan ook wel iets hoger liggen achteraf uiteraard. Maar goed, ik schrok er alsnog wel even van, haha, en zal echt heel erg goed op gaan letten.
Laatst bijgewerkt door Renier op zo 12 jul 2015, 20:18, in totaal 1 keer bewerkt.
Image
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtzo 12 jul 2015, 20:18

Als je zo kijkt naar de achterhoeken wielkast,koker...
Wel leuk een origineel hollander :Peace:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

Renier

Nieuw

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: do 25 jun 2015, 09:55

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtzo 12 jul 2015, 20:21

graad schreef:Als je zo kijkt naar de achterhoeken wielkast,koker...
Wel leuk een origineel hollander :Peace:


2200 waard denk je, Graad? :)
Image
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtzo 12 jul 2015, 20:26

Als jij hem dat waard vind wel. :mrgreen:
Al stond hij voor 50
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

Renier

Nieuw

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: do 25 jun 2015, 09:55

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtzo 12 jul 2015, 20:31

graad schreef:Als jij hem dat waard vind wel. :mrgreen:
Al stond hij voor 50
Image
Offline

baur323

Professional Zilver

  • Berichten: 3423
  • Geregistreerd: za 19 dec 2009, 12:11

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtzo 12 jul 2015, 20:32

Ik denk dat je je er niet veel van voor moet stellen. Zon ding kopen voor 1000,- en dan 2 dagen lassen en spuiten...en ook nog wat willen verdienen, ik denk niet dat dit de volgorde was.
De auto heeft hij nog maar net, dus trek je conclusies.

No offence modus:
Alles onder de 3k en 40jr + is eigenlijk andermans ellende. Heus er zal best wel iets bruikbaars bij zitten, maar (bijna) 40 jaar oud (en ouder) is voor de budgetterende nederlander de reden om meer dan gezond interesse te hebben. Dus gevolg: er wordt veel gevraagd voor oud en vermoeid blik. Alles onder het motto goedkoop rijden.
Gebrekkige staat, en techniek uit het jaar 0 nemen we dan voor lief.

Ik zou echt iets op benzine kopen in een zo roestvrij mogelijke staat, daar eerst eens mee rond rijden en dan langzaam naar je zin maken. lpg lijkt leuk in daily running costs, maar uiteindelijk is je kilometer kost prijs niet enorm veel lager doordat er toch meer dingen stuk gaan.
Met het klimmen van de bouwjaren werd de kwaliteit bij BMW ook stappen beter. Met name na 77/78 is het echt veel beter geworden.

Als het je echt te doen is om goedkoop en leuk klassiek te rijden kan je beter een volvo ofzo kopen, daar is meer aanbod van, en dientengevolge liggen de prijzen veel lager.
Offline

baur323

Professional Zilver

  • Berichten: 3423
  • Geregistreerd: za 19 dec 2009, 12:11

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtzo 12 jul 2015, 20:32

e23eric schreef:Met een overheid die om de zoveel jaar de regels weer eens aanpast zou ik nooit een investering doen met ombouw perse omdat het op LPG moet.
Er zijn er niet weinig die de laatste jaren geld hebben verloren hierop...
Mijn advies, geduld hebben, sparen en koop een mooie strakke originele e3/e12 met liefst wat extra opties, schuifduik, electrische ramen oid. Mooie e12 528i's gaan nu al voor 10K en meer weg en E3's nog hoger. Deze types stijgen hard momenteel. Daar kan je beter je geld uithalen dan uit LPG.
Geen bij elkaar geraapte gedrochten om het zo maar te zeggen... ;)
Kapteijn heeft een paar mooie e12's staan en die koop je gelijk bij een goed adres.


Een hele vette plus 1 trouwens.
Offline

e23eric

Professional

  • Berichten: 1094
  • Geregistreerd: zo 05 dec 2010, 23:58

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtzo 12 jul 2015, 20:45

En ik met jou Ite ;) +1!
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtzo 12 jul 2015, 20:58

Ik heb destijds mijn e12 530i met alle opties gekocht voor 1200
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

dannysedanE28

Die hard

  • Berichten: 494
  • Geregistreerd: do 12 aug 2010, 01:44

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtma 13 jul 2015, 13:38

Zoooo! ,dat was even smullen dit keer: prachtige E12-ers.
Offline

Henkjan

Master

  • Berichten: 752
  • Geregistreerd: ma 11 mei 2015, 14:15
  • Woonplaats: Veluwezoom

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtma 13 jul 2015, 17:21

graad schreef:Maar op projecte loop je snel leeg.
En ook als je veel auto's hebt.
Heb er 7 maar elke week is er iets.
Vorige week startrelais van mijn mercury,nu waterpomp van mijn chevy Van.de remolie van mijn e23
Zijn de kosten niet,maar alles bij elkaar kost t elke week veel geld :Peace:

Klopt er is altijd wel wat. Heb er ook 5+2 in de longtime stalling. Van de 5 thuis zijn er 2 goed en beschikbaar op de weg. De rest (3) zijn long- of short time projecten. En deze auto's staan ook droog. Kortom over transport niet te klagen en je kunt er toch maar 1 tegelijk rijden 8-).
BMW 750 iL E32 bouwjaar 1988. Mag het ietsje meer zijn?

Ex. BMW 530D. 1999
Ex. BMW 523i. 1996.
Ex. BMW 750i 1989.
Ex. BMW 635 CSi 1980.
Ex. BMW 2500 + BMW 2800 jaren '70.
Ex. BMW 3.0S + BMW 2.8L + BMW 3.0LA jaren '70
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtma 13 jul 2015, 19:30

86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

RobK

Nieuw

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: vr 05 jun 2015, 07:14

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtwo 15 jul 2015, 10:22

Ik ben nieuw op dit forum en hang meestal rond op het e28 forum. Ik ben al een jaar bezig met de restauratie van een e12 type 1. Dit is een 528 en we maken er een 535i van. De auto 3 jaar geleden gekocht voor 1000 euro en het was zeker geen rotte auto. Nu we hem helemaal gestript hebben kom je altijd weer nieuwe plekken tegen. Haal even de achterbank los en kijk bij de wielkasten achter... De kans is zeer groot dat ze daar rot zijn. Ik weet niet wat je budget is maar spaar lekker door voor een die netjes is.... DIT GAAT JE VEEL GELD EN FRUSTRATIE SCHELEN!

Verder zou ik gewoon kijken voor een 525 of 528 scheelt je een hoop werk. Wij hebben een m30b35 van een e34 gekocht en de carter van de e12 erop geschroeft en dat past.
Verder moet je de motorsteunen iets aanpassen maar dat valt ook nog wel mee!

Je kan meer lezen op ons topic misschien heb je er wat aan!

http://e28forum.nl/viewtopic.php?f=63&t=12981


Verder wil ik ook even vragen of je hem als dagelijkse auto gaat gebruiken en of je hem binnen gaat zetten.. Als je hem als daily wilt gaan gebruiken op LPG om goedkoop te rijden lekker laten staan!
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtwo 15 jul 2015, 11:44

Ik heb in mijn leven al heel wat auto's gerestaureerd en dat waren volledige restauraties, MGA, TR6, 2CV, Jaguar MK2
Het gaat meestal meer dan 2 keer zoveel tijd kosten dan gepland en de kosten worden een veelvoud van wat was begroot.

Een complete restauratie doe je niet zomaar. Ik vergelijk het wel eens met een huis bouwen dat doe je ook niet zo maar.
Je hebt technische kennis nodig en vele verschillende vaardigheden, lassen, spuiten, stofferen, repareren enz.

Je hebt een geschikte ruimte nodig met de benodigde apparatuur. Een box huren en daar heen rijden gaat je op den duur de keel uit hangen

Twee cruciale zaken die een project kunnen doen mislukken.
1. je hebt een goede spaarrekening nodig.
2. je vriendin of vrouw moet er achter staan, zo niet ............dan.... of je project mislukt of je relatie !!!!

Lees dit mijn stukje
viewtopic.php?f=33&t=2375
Offline

RobK

Nieuw

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: vr 05 jun 2015, 07:14

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtwo 15 jul 2015, 12:36

haha wat een verhaal heb er erg om moeten lachen.. Ik vind het ook altijd pijnlijk als mensen zeggen 'Leuk zo'n oldtimertje lekker goedkoop rijden'... Dan laat ik traantje omdat ik dan aan mijn bankrekening moet denken.
Gelukkig is mijn garage van huis en verdient mijn vriendin haar eigen geld zodat ik lekker geld in mijn hobby kan blijven pompen. Al moet ik er wel bij zeggen dat mijn e12 van top tot teen aanpak.
Er zijn natuurlijk ook verschillende manieren om je auto te restaureren.
Offline

baur323

Professional Zilver

  • Berichten: 3423
  • Geregistreerd: za 19 dec 2009, 12:11

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtwo 15 jul 2015, 12:42

Allemaal wijze en ware woorden.
Als het goedkoop moet: koop een Alto.
Offline

Renier

Nieuw

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: do 25 jun 2015, 09:55

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtwo 15 jul 2015, 14:22

baur323 schreef:Allemaal wijze en ware woorden.
Als het goedkoop moet: koop een Alto.


Uiteraard, ik ben het met jullie allen eens als het gaat om goedkoop rijden. Wou ik dat doen dan reed ik wel verder met mijn Uno'tje, onkosten: geen zak. Het gaat me vooral om de liefde voor oldtimers/auto's. ik vind een E12 duizenden malen stijlvoller dan een Uno bijvoorbeeld. Maar als ik een mooie 'dikke bak' heb die ik zelf helemaal geweldig vind dan rijd ik daar natuurlijk het liefst zo veel mogelijk mee.

Ik had eerder een andere wagen en die was ook wel ok
Image
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtwo 15 jul 2015, 16:41

In 1978 kocht ik twee Jaguars MK2 voor 1500 gulden. E
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtwo 15 jul 2015, 19:00

Klopt Robert.het is een hele mooie!! Ik heb hem gezien bij jou.en stond te kwijlen.ook dat verniswerk van t hout.vakmanschap!!!

Soms moet je prioriteiten stellen.

Ik heb eerst mijn huis gedaan,toen mijn hobby op 200 km per uur!

Maar kost inderdaad veel geld
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

Renier

Nieuw

  • Berichten: 36
  • Geregistreerd: do 25 jun 2015, 09:55

Re: Benodigdheden lijn 4 naar lijn 6 E12

Berichtwo 15 jul 2015, 21:39

RobertF schreef:In 1978 kocht ik twee Jaguars MK2 voor 1500 gulden. E
Image
Vorige

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron