Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
Plaats een reactie

help

vr 11 sep 2015, 18:07

Heb een bmw 728i gekocht bouwjaar 1983 auto heeft ongeveer 6 jaar stil gestaan nu alles nieuw bougies bougiekabels rotor verdeelkap olie oliefilter nu het probleem als ik ga rijden rijdt hij niet harder dan 40 en lijkt het of hij niet op alle cylinders loopt wie Weet de oplossing alvast bedankt

Re: help

vr 11 sep 2015, 18:31

De zoekfunctie al eens geprobeerd?

vr 11 sep 2015, 19:44

Spuit eens wat wd-40 in elke cilinder via het bougie gat, Zuigerveren kunnen ook wat gecorrodeerd zijn!
Tevens even compressie meten?

Als je de ontsteking vernieuwd hebt, hoe goed is de brandstof pomp..... en alles wat nog onder in de tank zit...
Pomp kan wel geluid maken maar dat betekend nog niet dat deze de juiste opbrengst geeft.

vr 11 sep 2015, 20:20

INJECTORS KUNNEN OOK VERSTOPT ZITTEN OF VAST VAN STILSTAND

vr 11 sep 2015, 21:29

Maar start wel in 1x alleen als ik wil rijden lijkt het wel of niet alle cylinders gaan rijd niet harder dan 40 maar ga de injectoren maandag eruit halen hoop maar dat het dat is alvast bedankt voor de reacties

zo 13 sep 2015, 20:56

Ik zou in eerste instantie verse benzine in gooien en rustig doorrijden tot hij beter gaat lopen. Benzinefilter verstopt? ??

zo 13 sep 2015, 21:17

Benzinefilter is nieuw en wil wel rijden maar kom bijna niet vooruit weet het ook niet meer misschien computer of injectoren

zo 13 sep 2015, 22:13

Even je brandstofnivo gever uit de tank halen en met een lamp kijken of er veel fijn stof in je benzine zit, of op de boden drijft. Als dat het geval is dan zitten geheid de filters van je injectoren vol met die bende.

Of als je het oude filter nog hebt liggen die even uit laten lekken en kijk of er hele fijne zwarte zooi uit komt,

Klinkt heeeeeel bekend.

ma 14 sep 2015, 07:48

Voorschakelweerstand, lmm, (bobine)?
Als hij wel stationair loopt is het denk ik niet je motor-ECU.

Als dat het allemaal niet is kom je toch uit bij de injectoren, slangen en misschien wel de hele brandstoftank... :|
Plaats een reactie