Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
Plaats een reactie

Koeling

ma 18 jan 2016, 14:07

Ik heb onlangs bij mijn E24 de waterpomp en thermostaat vervangen.
Echter heb ik nu last van te hoge druk op m'n slangen.
Voordat ik m'n pomp en of thermostaat eraf ga halen vraag ik jullie om advies.

Zodra de auto warm wordt komt er een behoorlijke druk op de slangen te staan...
Ik heb een ouderwetse dop, openklikken en draaien.
Wanneer ik deze "openklik" is de druk verdwenen.

Heeft dit met een versleten dop te maken of moet ik toch gaan kijken bij de pomp of thermostaat.
Temperatuurmeter slaat niet hoog uit komt nog geen eens in het midden maar deze sensor wil ik nog wel gaan vervangen.

Gr. Kevin.

Re: Koeling

ma 18 jan 2016, 14:32

Bij een druk hoger dan 1 bar hoort de dop de druk af te laten. Dat je slangen hard zijn is normaal daar staat ongeveer een bar op.

ma 18 jan 2016, 16:23

Is hij wel goed ontlucht?verwarming op heet,stand 2 dan op de waterpomp t schroefje langzaam open draaien tot er KVS eruit loopt. Of verkeerde dop op je expansievat,dat had ik bij mijn 745i
Nieuwe erop,en probleem met harde slangen opgelost

di 19 jan 2016, 10:20

graad schreef:Is hij wel goed ontlucht?verwarming op heet,stand 2 dan op de waterpomp t schroefje langzaam open draaien tot er KVS eruit loopt. Of verkeerde dop op je expansievat,dat had ik bij mijn 745i
Nieuwe erop,en probleem met harde slangen opgelost

Dat kan ik nog even proberen ja heb 'm wel ontlucht maar misschien niet goed genoeg ;)
Ik heb gezocht maar volgens mij heb ik niet de juiste dop of de dop kan kapot zijn.
Nu zie ik dat er weer 2 verschillende opties zijn, heb nog een dop liggen van een type 2 expansievat zou dat een optie zijn ? :D

Image

Opties:
Image

ma 08 feb 2016, 17:25

Inmiddels de dop vervangen door een ander exemplaar.
Geen effect op de "harde" leidingen.
Onderste radiatorslang blijft koud zelf na een stukje te hebben gereden.

Volgende test even zonder thermostaat en ik hoop dat 't niet m'n koppakking is :evil:

ma 08 feb 2016, 18:48

Inderdaad even goed ontluchten. Het is niet heel makkelijk om hem compleet te ontluchten.
Plaats een reactie