M30 motor, matching numbers... kenners... uw hulp gevraagd /

Mijn E3 3.3Li is naar Duitsland gegaan een tijd geleden en de nieuwe eigenaar heeft mij benaderd over de motor van deze auto.
De E3 is zo'n 20 jaar geleden helemaal gerestaureerd en is een nieuwe gereviseerde motor geplaatst, maar er is bij de revisie gekozen voor een Motronic injectie ipv de L-Jetronic vanwege de betrouwbaarheid. De vorige eigenaar vertelde mij dat het onderblok hetzelfde is maar met een andere kop en injectie en dus dezelfde motor inhoud. Feitelijk werd de 3.3 motor de motor van de eerste 732i, beiden type M30B32:
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M30
En zo vertelde ik het ook aan de nieuwe eigenaar.
Deze liet de auto technisch voorkeuren waarbij ontdekt werd dat de motor een ander motornummer had met nummer 3223024, welke volgens een archief zou hebben toebehoord aan een E3 3.0 si. En daar zit het probleem, deze zou dus een ander motorvolume hebben, namelijk 2986 cc en dus zou het geen origineel M30B32 blok maar een M30B30 blok zijn en technisch gezien geen 3.3Li. De auto komt nu niet door de T
De E3 is zo'n 20 jaar geleden helemaal gerestaureerd en is een nieuwe gereviseerde motor geplaatst, maar er is bij de revisie gekozen voor een Motronic injectie ipv de L-Jetronic vanwege de betrouwbaarheid. De vorige eigenaar vertelde mij dat het onderblok hetzelfde is maar met een andere kop en injectie en dus dezelfde motor inhoud. Feitelijk werd de 3.3 motor de motor van de eerste 732i, beiden type M30B32:
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M30
En zo vertelde ik het ook aan de nieuwe eigenaar.
Deze liet de auto technisch voorkeuren waarbij ontdekt werd dat de motor een ander motornummer had met nummer 3223024, welke volgens een archief zou hebben toebehoord aan een E3 3.0 si. En daar zit het probleem, deze zou dus een ander motorvolume hebben, namelijk 2986 cc en dus zou het geen origineel M30B32 blok maar een M30B30 blok zijn en technisch gezien geen 3.3Li. De auto komt nu niet door de T