Het is nu vr 03 mei 2024, 13:21


Problemen met kabelboom

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

MarkE12

Nieuw

  • Berichten: 82
  • Geregistreerd: vr 12 dec 2014, 18:37
  • Woonplaats: Noord-Brabant

Problemen met kabelboom

Berichtzo 26 maart 2017, 17:41

Hallo,

Momenteel ben ik bezig met een m30b34 uit een 635csi in mijn e12 518 met carburateur te bouwen , alleen nu loop ik echter al een tijd tegen een probleem aan. En dat probleem zit hem bij de kabelboom, nu heb ik al het een en ander aan informatie gekregen alleen het wil nog niet echt vlotten. De motor gaat wel rond maar wil nog niet aanslaan, op zich niet gek want hij heeft nog geen vonk. Nu ben ik aan het meten gegaan en als de auto op contact staat meet ik ten opzichte van masse op de + en - van de bobine 12volt. Nu las ik ergens dat tijdens het draaien van de motor de bobine aan massa komt te liggen zodat deze een vonk creëert? Weet iemand hier iets meer over te vertellen? Is er toevallig iemand die ooit deze ombouw gedaan heeft die mij eventueel kan en wil helpen? Zo heb ik het nu aangesloten:

E12 stekker -----> E24/E28 stekker

> Pen 1 naar Pen 8 zwart/geel- Starter solenoid voltage
> Pen 2 -
> Pen 3 naar Pen 1 blauw- Charge warning light
> Pen 4 naar Pen 12 groen- Ignition voltage
> Pen 5 -
> Pen 6 naar Pen 4 bruin/wit- Temp gauge sensor
> Pen 7 naar Pen 14 bruin/groen- Oil pressure switch
> Pen 8 naar Pen 7 groen/violet- Combo relay, to fuel pumps

Via het e28 forum kreeg ik te horen dat mijn ECU geen voeding krijgt, volgens mij klopt dit want deze stekker zit niet aangesloten. Weet iemand hoe ik deze stekker aan moet sluiten? Bij de e24 gaat deze de kabelboom in en bij mijn e12 kan ik deze niet aansluiten.
Het gaat om deze stekker:
ImageImage

Heeft er iemand enig idee wat hier nog ontbreekt? of niet klopt? alle informatie is welkom
Alvast bedankt
Offline

m7pietjem6

Professional

  • Berichten: 1069
  • Geregistreerd: za 26 dec 2009, 13:12

Re: Problemen met kabelboom

Berichtzo 26 maart 2017, 19:19

Hoi Mark. De groene draad in dat kleine stekkertje moet spanning krijgen zo gauw je hem op contact zet. De andere draden hoef je volgens mij niet aan te sluiten. Ik zal dat eens nakijken bij mijn e3.
M635csi
M635csi (restauratie)
E3 3.3Li/A 3.5
L6 high 635csi/A
B7 turbo coup
Offline

Peter E12 525

Master

  • Berichten: 731
  • Geregistreerd: zo 22 dec 2013, 10:49

Re: Problemen met kabelboom

Berichtma 27 maart 2017, 11:15

Ik zal eens kijken bij onze m535i replica. maar volgens mij hebben we de hele kabelboom in opnieuw in de tape gezet.

Zit deze stekker bij de ECU ?
Ford Mustang 289Ci coupe 1965
BMW 525 E12 Kashmir metallic 1979

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron