Switch to full style
Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
Plaats een reactie

Verschillende klephoedjes

wo 21 nov 2018, 21:41

Momenteel ben ik een M106 motor aan het reviseren. Dit ga ik zeer grondig doen, maar nu kom ik het volgende tegen.
Aan de inlaatzijde zitten "normale" klepseals en aan de uitlaatzijde zitten grotere. Ik kon ze er zeer gemakkelijk aftrekken, maar nu lijkt het of er een metalen deel is achtergebleven. Kan dit kloppen? Het zit alleen ramvast en voordat ik het echt kapot maak, wilde ik het eerst hier even vragen. Hoort dit zo bij een turbo kop?

Image
Image


Image
Image

De fototool draait mijn plaatjes om :?

Re: Verschillende klephoedjes

do 22 nov 2018, 20:05

Normaal zit er aan het hoedje een rand aan de binnenzijde onderaan en aan de klepsteelgeleider een groef, zo blijft het hoedje aan de klepsteel zitten anders zou die met de klepsteel op en neer gaan en het geen effect hebben.
Als ze oud zijn trek je ze er zo af dan lekken ze ook.
Dat zijn de klepgeleiders, zo hoort het daar druk je het hoedje op en dan blijft die in de groef vastzitten . Een nieuwe is veel elastischer en sluit dan ook af.

https://www.ebay.de/itm/Ventilfuhrung-S ... :rk:2:pf:0

Re: Verschillende klephoedjes

do 22 nov 2018, 20:52

Ja, dat snap ik uiteraard ook.

Het blijkt nu dat er dus wel andere klepsteelhoedjes op de uitlaatzijde gaan. Aan de inlaatzijde de normale 10.8mm en aan de uitlaatzijde de 13.9mm. Ik had nog nooit een turbo-kop onder handen gehad vandaar deze vraag.
Wieder aufgelöst!
Plaats een reactie