Pagina 3 van 3

Re: 1100 toeren bij warme motor (m30b35)

BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2020, 20:13
door Jeroene23
Zou correct moeten zijn.
De bdp sensor die in het onderste gat zit waar letter 'B' naast staat gaat naar de grijze stekker.
Ik heb hem er uitgehaald maar heb geen beschadigingen aan de sensor of kabel kunnen vaststellen.

Re: 1100 toeren bij warme motor (m30b35)

BerichtGeplaatst: ma 30 maart 2020, 20:56
door Jeroene23
Vandaag geen leven in de wagen gekregen.
Ik ga er van uit dat beide sensoren identiek zijn en dat ik ze dus eens kan omwisselen van plaats en stekker?
Meten beiden in ieder geval 860 ohm.
Bedankt Cees voor de info, normaal heb ik morgenavond weer even tijd om te proberen.
Moet ik ook in de richting van startonderbreker zoeken of zijn dit andere symptomen?

Re: 1100 toeren bij warme motor (m30b35)

BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2020, 07:48
door Jeroene23
Gisteren toerentalsensor en bdp sensor van plaats en stekker gewisseld maar nog steeds geen ontsteking.
Het vreemde is dat de wagen wel altijd start met de oude 011 ecu. (zonder de Lmm te wisselen valt hij dan wel na enkele seconden stil)
Zou de 061ecu (eigenlijk 059 met 061 chip) de oorzaak kunnen zijn of is deze ecu gewoon gevoeliger voor een bepaalde storing?

Re: 1100 toeren bij warme motor (m30b35)

BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2020, 19:58
door Jeroene23
Daarjuist het zaakje nog eens bekeken.
WD40 op massakabel gespoten, bout los en vast gezet.
Start nu opnieuw met 061 ecu.
Komende dagen nog wat testen alvorens ik conclusies trek.

Re: 1100 toeren bij warme motor (m30b35)

BerichtGeplaatst: di 14 apr 2020, 20:51
door Jeroene23
Ook het succes van de vorige stap was louter toeval.
Deze ochtend deed ie het weer niet.
De tip van Cees dan opnieuw onderzocht om de printplaat van de ecu te controleren.
Bij nader inzicht bleken hier toch haarfijne barstjes in de soldering aanwezig te zijn die je met het blote oog amper kan waarnemen.
Image

Re: 1100 toeren bij warme motor (m30b35)

BerichtGeplaatst: di 14 apr 2020, 20:52
door Jeroene23
Dit is de verbinding onderaan het component dat de massa-aansluiting van de bobine onderbreekt als ik mij niet vergis.
Zonder de tip van Cees had ik dit nooit gevonden, alvast bedankt daarvoor.

Re: 1100 toeren bij warme motor (m30b35)

BerichtGeplaatst: di 14 apr 2020, 20:55
door Jeroene23
Opnieuw vastgesoldeerd en ondertussen al meer dan 10 keer gestart en 2 testritten gemaakt.
Probleem lijkt definitief opgelost te zijn.