Via een tip op t E28 forum kwam ik op een feed bij iemand met hetzelfde probleem. Ook hij vroeg zich af waar de ecu zijn signaal van kreeg.
It also cleared up that the crank signal doesn't come from the distributor, but the negative coil lead.
I ran a overlay wire from the negative coil to the ecu and now have injector pulse, problem solved.Dus een rechtstreekse verbinding tussen de - van de bobine naar nr1 connector op de ecu.
Ik ben de foto's in mn telefoon gaan opzoeken en de groene kabel die ik heb weggehaald, waar ik het eerder over had liep van connector 13: ignition coil, rechtstreeks naar nr 1 op mn ecu.... blijkbaar mist ie dus die rechtstreek verbinding.. de ecu moet zn signaal dus rechtstreeks van de bobine krijgen (?)
Dus ik zal dit weer aansluiten, maar dan snap ik nog steeds niet of dit ook echt zo hoort, of dat het iets is dat voor de LPG is aangelegd, een soort rechtstreeks signaal wat om een andere route heen gaat..
Normaal gaat hij vanaf de bobine (15) naar nr 19 op het schema hieronder: de Control unit for transistor ignition, vanuit hier loopt de kabel ook naar nr1 connector van de ECU (nr1 op het schema)
Weet iemand hier iets meer van?
------
Daarnaast ben ik ook nieuwsgierig naar het volgende:
De (extra toegevoegde) groene draad bestond uit een binnen- en buitendraad en werd ook afgetakt naar de aarde aansluiting van de diagnose stekker (nr1), Waarom???
Bij de ECU zat hij zo vast en zat de buitendraad (aarde) niet aangesloten, op nr1
Hieronder dezelfde draad aan de kant van de diagnose stekker:
- de binnenste draad (die aangesloten zat op de ecu, nr 1) gaat naar nr 13 op de diagnose connector: ignition coil
- de buitenste splitst af naar de aarde, nr 1: