Het is nu za 27 apr 2024, 13:58


L-jetronic 2.8 start niet

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4163
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: L-jetronic 2.8 start niet

Berichtma 11 maart 2024, 13:35

Bobine signaal is nodig om te zien of de motor loopt, dan schakelt de schakelaar pas om naar LPG. Groene lampje knippert (loopt op benzine) en als je gas geeft gaat ie permanent branden (loopt op gas)
Freude am Fahren
Offline

yoozt

Nieuw

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: za 20 jan 2018, 10:17

Re: L-jetronic 2.8 start niet

Berichtma 11 maart 2024, 16:21

weer wat geleerd ;)

Voor de duidelijkheid, het lpg systeem is er al uit, dus ook de schakelaar met lampje. Het lampje dat ik in onderstaande vraag bedoel is de lamp die ik tijdelijk op een van de stekkers vd injectoren aansluit om te zien of er spanning op komt.

nog ideeen waarom deze dus niet open en dicht gaan (lampje aan en uit ipv continu branden)


Als een injector continu stroom krijgt, staat ie dan open of dicht?
Want als ik de motor probeer te starten blijft er dus continu een lampje branden, zodra ik die op de stekker van een injector aansluit..

De lmm zorgt dus via de ECU dat ze open en dicht gaan, dus komen we toch weer terug op de lmm...
De ohm waardes veranderen bij open en dichtdoen klep lmm.. Zijn er nog andere dingen die ik kan testen voordat ik op zoek ga naar een andere lmm?
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4163
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: L-jetronic 2.8 start niet

Berichtma 11 maart 2024, 20:12

Dat het lampje continue brand klopt, de injectoren zijn plus geschakeld. De ene kant van de injector zit op de vaste plus, de ander kant loopt naar de ECU welke hem aan de massa legt. Hij gaat pas knipperen als de motor loopt.
Freude am Fahren
Offline

yoozt

Nieuw

  • Berichten: 46
  • Geregistreerd: za 20 jan 2018, 10:17

Re: L-jetronic 2.8 start niet

Berichtwo 20 maart 2024, 13:34

ITS ALIVE!!

Vandaag toch maar een tijdelijke kabel tussen de kabel die van de ign. control unit naar de diagonseplug loopt en de ecu nr1 aangesloten en ze loopt!

Ik kwam onderstaand schema tegen en het gaf me genoeg zekerheid om het aan te sluiten
Image

Vanaf de ignition control module (onderin beeld) gaat vanaf nr 16 een signaal naar nr1 van de ecu: Groen, met een shield.

De ecu heeft dus op 1 een signaal nodig die vanaf de verdeler via de ignition control module naar de ECU loopt.
De LMM geeft de hoeveelheid benzine voor de injectoren aan, de ECU zorgt voor t open en dicht gaan van de injectoren.

Dus die aparte, groene kabel met aardeschild er omheen was dus wel degelijk origineel, toch een kabel teveel weggehaald :?

Maar goed, door deze fout wel weer veel geleerd en ik snap nu weer een stuk beter hoe een L-jetronic systeem werkt!

bedankt allemaal, eindelijk door om de auto verder klaar te krijgen voor de zomer!
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4163
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: L-jetronic 2.8 start niet

Berichtwo 20 maart 2024, 20:39

Top, goed gedaan.
Freude am Fahren
Vorige

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron