
ik heb het volgende probleem. van het een op het andere moment liep mijn 732i uit 1982 iets onregelmatig. stationair valt hij onmiddelijk uit. ik heb de auto nu zo'n 2,5 maand. in die tijd wou het wel eens voorkomen dat de auto bij het koud starten gelijk weer uitviel. met een heel klein beetje gas geven na het starten was er verder niks aan de hand. de motor liep verder mooi zuiver. maar van de ene op de andere dag is hij slecht gaan lopen.
als eerste heb ik de verdelerkap losgehaald. die was aardig ingesleten en iets geoxideerd. na het schoonmaken liep de auto 2km goed maar daarna weer beroerd.
hij houd hem niet stabiel stationair en valt dan gelijk uit. op toeren voel je af en toe een onregelmatige loop alsof een cilinder even miste. maar dit was 2x op zo'n 8km. de auto thuis gezet en laten staan en ik rijd er niet meer mee, we zijn nu ongeveer 1,5 week verder en ik heb inmiddels een hoop vervangen aan de ontsteking. op toeren loopt de motor wel, maar onregelmatiger als eerst. stationair valt hij nog steeds gelijk uit.
de verdeelkap en rotor is nu vervangen, samen met de bougiekabels, (aansluitingen meerdere malen gecontroleerd dat ik niet per ongeluk 2 cilinders verwisseld heb) bobinekabel en bougies vernieuwd. ook heb ik alle massapunten schoongemaakt. de contactpunten van de bobine schoongemaakt, en later nog vervangen voor een goede bobine uit de e28. dit maakt allemaal geen verschil in het lopen van de motor.
accu en laadspanning dynamo is ook goed en stabiel. ook kan ik geen vacuumlek vinden. alle leidingen zijn gecontroleerd. hij krijgt wel brandstof,ik zie af en toe een beste zwarte wolk uit de uitlaat komen, en je ruikt de benzine. misschien krijgt hij te veel brandstof? de kleppen wil ik ook nog stellen, maar dit lijkt me niet plotseling zo'n probleem te kunnen geven. dan zou hij toch langzamer wat minder moeten gaan lopen, meer geluid van de kleppen moeten maken. en niet van het 1 op het andere moment onregelmatig lopen en stationair uitvallen
wat zou ik verder moeten controleren/vervangen? kan het misschien aan de ecu liggen? ik zocht het gelijk bij de ontsteking omdat de 1e keer na het schoonmaken van de oude verdelerkap de motor gelijk weer 2km goed liep en stationair mooi bleef draaien maar misschien zet dit me wel op het verkeerde been en zoek ik toch helemaal verkeerd. heeft iemand nog tips? groeten edwin.
als eerste heb ik de verdelerkap losgehaald. die was aardig ingesleten en iets geoxideerd. na het schoonmaken liep de auto 2km goed maar daarna weer beroerd.
hij houd hem niet stabiel stationair en valt dan gelijk uit. op toeren voel je af en toe een onregelmatige loop alsof een cilinder even miste. maar dit was 2x op zo'n 8km. de auto thuis gezet en laten staan en ik rijd er niet meer mee, we zijn nu ongeveer 1,5 week verder en ik heb inmiddels een hoop vervangen aan de ontsteking. op toeren loopt de motor wel, maar onregelmatiger als eerst. stationair valt hij nog steeds gelijk uit.
de verdeelkap en rotor is nu vervangen, samen met de bougiekabels, (aansluitingen meerdere malen gecontroleerd dat ik niet per ongeluk 2 cilinders verwisseld heb) bobinekabel en bougies vernieuwd. ook heb ik alle massapunten schoongemaakt. de contactpunten van de bobine schoongemaakt, en later nog vervangen voor een goede bobine uit de e28. dit maakt allemaal geen verschil in het lopen van de motor.
accu en laadspanning dynamo is ook goed en stabiel. ook kan ik geen vacuumlek vinden. alle leidingen zijn gecontroleerd. hij krijgt wel brandstof,ik zie af en toe een beste zwarte wolk uit de uitlaat komen, en je ruikt de benzine. misschien krijgt hij te veel brandstof? de kleppen wil ik ook nog stellen, maar dit lijkt me niet plotseling zo'n probleem te kunnen geven. dan zou hij toch langzamer wat minder moeten gaan lopen, meer geluid van de kleppen moeten maken. en niet van het 1 op het andere moment onregelmatig lopen en stationair uitvallen
wat zou ik verder moeten controleren/vervangen? kan het misschien aan de ecu liggen? ik zocht het gelijk bij de ontsteking omdat de 1e keer na het schoonmaken van de oude verdelerkap de motor gelijk weer 2km goed liep en stationair mooi bleef draaien maar misschien zet dit me wel op het verkeerde been en zoek ik toch helemaal verkeerd. heeft iemand nog tips? groeten edwin.