Zo simpel als op de foto ging het ding ook uit elkaar.
Ik heb mijn gietyzeren versie onderhanden gehad.
Boutje er uit
Eindkapje naar binnen drukken met een passende "stamper"
Borgveer verwijderen
Eindkapje voorzichtig laten ontspannen
Wat bleek was dat de o-ring op de eindkap plat geworden was dus door een passend alternatief vervangen.
Tevens de spanveer op de "oilseal "een beetje strakker gezet
Het spanveertje zit aan de buitenkant van de oliekering en kan er afgewipt worden, hierna in de veer een "dubbel stukje opzoeken, hier is de veer inelkaar gedraait.
Door de veer in tegengestelde richting te draaien laat deze los en heb je een rechte veer, deze een halve cm inkorten en weer onder voorspanning weer inelkaar laten draaien. ( letop niet de aangeschuinde kant afknippen).
Veerje er weer op en geheel weer inelkaar zetten.
Dit zijn de twee keringen die voor de lekkage kunnen zorgen, verder werkte de servo prima.
De servo opnieuw ingebouwd en gecontroleerd op lekkage, na een ritje van ongeveer 20 km met veel flinke rem acties geen lekage meer.
Ben benieuwd hoelang de "mcguyver" oplossing het houd.
Later haal ik de alu-versie uit elkaar om te zien waar deze lekt.
gr peter