Switch to full style
Alle vragen en tips over de remmen van een e23 plaats je hier
Plaats een reactie

Re: Wat is er niet goed???

ma 13 jun 2016, 13:10

OK mooi zo. Ik ben met precies hetzelfde bezig alles nieuw alleen wordt mijn booster gereviseerd, want die zijn extra duur en ik heb dus net weer een andere uitvoering dan standaard :(. Dan de schijven nog vervangen en de handrem afstellen en dan is de remmerij voorlopig klaar :smart:.

Re: Wat is er niet goed???

ma 13 jun 2016, 13:17

Ik vind remmen...en banden op mijn e23 het belangrijkst..en moet zeggen dat ik over de remmen nu wel tevreden ben.qwa druk enzo..nu mijn klauwe nog..of een rem upgrade

Re: Wat is er niet goed???

wo 22 jun 2016, 21:21

graad,

Ik heb bij mijn E24 hetzelfde probleem gehad.

Het fenomeen dat je beschrijft is een defecte rembol.
Ik heb bij mijn E24 tweemaal de rembol vervangen door een 2dehands exemplaar die een tijd op de plank heeft gelegen.

Pas toen ik ene heb gedemonteerd van een werkend remsysteem van een e23 was het opgelost.
Schijnt dat die rembollen ook defect gaan als ze te lang liggen.

Hopelijk helpt dit je verder

Re: Wat is er niet goed???

za 20 aug 2016, 11:40

Vandaag heeft Paul mijn remklauwe weer gangbaar gemaakt :Peace:
Rechts zat echt vast,en dat merkte ik,trilde als een gek,nieuwe blokken er..en hoppa ook weer als nieuw.
Bij 100 vol in de ankers,mooi recht,en niets trillen..he he,eindelijk perfect :oops:

Re: Wat is er niet goed???

di 18 okt 2016, 10:34

Een lekkende rembol geeft vervelende klachten met name bij de remdruk.

Motor uit,
Deksel van ATF reservoir verwijderen.
10x op rempedal trapppen ( op een normale manier)
Pedaal wordt vanzelf keihard.
ATF staat dan net in het zeefje van het reservoir.

Dan is in het principe alles ok.

Wordt je pedaal al na een paar keer trappen keihard, dan is de bol lek, dan zie je ook dt de olie niet meer in het zeefje komt, want niet alle olie komt meer uit de bol.

Als je leidingen van het verdeelblok los wil maken, moet je ook eerst remmen tot je pedaal hard wordt, anders krijg je een ATF douche :mrgreen:

De drukbol heeft een voordruk van circa 100 bar, dat zorgt er voor dat als je motor uitvalt je nog een aantal keren kunt remmen "met" rembekrachtiging.
Bij een lekke bol moet dus vanzelf behoorlijk hard op je pedaal trappen om te vertragen.

Overigens heb ik al wat hydrolische systemen gezien van de E28, E24 en E23, wat mij dan opvalt is dat niet een systeem hetzelfde gevoel geeft in het rempedaal en ook als zodanig remt.

Re: Wat is er niet goed???

di 18 okt 2016, 11:45

Daar ben ik t helemaal mee eens..de rembol is ook een ""flut""ding na mijn mening..was toendertijd jut van het als je t op je auto had..ik wou dat bmw dit systeem nooit gebruikt had..
Want een e30 en e12 remmen 100× strakker na mijn mening..maar ben blij dat mijn systeem nu gelukkig goed functioneerd.
Plaats een reactie