Switch to full style
Alle vragen en tips over de remmen van een e23 plaats je hier
Plaats een reactie

Zou dit een verbetering worden?

zo 22 okt 2017, 18:28

Deze schijven?

https://www.ebay.com/itm/Full-Kit-Gold- ... 0506.m3226

Re: Zou dit een verbetering worden?

zo 22 okt 2017, 19:23

De achterste zijn geventileerd zo als ik kan opmaken uit de ad.
Dan zou he dus andere klauwen aan de achterzijde moeten nemen want de schijven zijn dikker.
Wat betreft de remkracht denk ik niet veel verbetering want het hoofdsysteem blijft hetzelfde met de rembol/bekrachtiger.
Met name het slijtage zal minder zijn omdat de schijven harder zijn.

Re: Zou dit een verbetering worden?

zo 22 okt 2017, 19:59

Als het niet beter remt dan is het in ieder geval bling bling!! ;)

Re: Zou dit een verbetering worden?

zo 22 okt 2017, 20:42

:mrgreen: :wink:

Re: Zou dit een verbetering worden?

ma 23 okt 2017, 08:11

wel alleen monteren, maar niet ermee remmen hè, anders gaat die vet koele bling bling gouden kleur eraf :D

Re: Zou dit een verbetering worden?

ma 23 okt 2017, 10:36

Heb op de E34 ACS de schijven vervangen en gekozen voor deze met de geperforeerde gaatjes.
merk daar niet echt een verschil in.
en ja dat goude kleurtje is snel weg :mrgreen: Image

Re: Zou dit een verbetering worden?

ma 23 okt 2017, 21:34

De gaatjes zijn meer voor de vuiligheid volgens mij, als je dichte schijven hebt komt het remstof meer op de velg.

Re: Zou dit een verbetering worden?

di 24 jul 2018, 09:06

Marthijn schreef:De gaatjes zijn meer voor de vuiligheid volgens mij, als je dichte schijven hebt komt het remstof meer op de velg.

Ik denk eigenlijk voor de koeling, je wilt de remstof ook niet tussen de schijven hebben, want dit is hier ook geventileerd .

Vind het ook mooie blingbling, maar vanaf dan kun je alleen maar de handrem gebruiken hè :lol:.

Re: Zou dit een verbetering worden?

di 24 jul 2018, 16:04

gaatjes en groeven zijn voor afvoer van stof en ook voor het voorkomen van gas opbouw tussen remblok en schijf is mij verteld. Door dat de blokken heet worden tijdens remmen ontstaat er een gas wat een laagje vormt tussen blok en schijf. Hierdoor neemt de remwerking wat af naarmate de temperatuur oploopt.

Maar dit is van horen zeggen maar vond het wel een aannemelijk verhaal.

Wat ik wel weet is dat geboorde schijven vaker de kans hebben op scheuren.

Re: Zou dit een verbetering worden?

wo 25 jul 2018, 19:21

Een goede vriend van mij had een setje gaatjes schijven op een GMC truck.Samen met een setje performance pads van raybestos. Remmen deed ie een stuk beter dan voorheen. Echter de remblokken gingen een stuk sneller slijten. En remstof had je ook meer. Maar een truck die 200 kan wil je veilig tot stilstand brengen. Denk dat de gaatjes schijven van bv Zimmerman met een blokset van ferodo ds2500 heel fijn remmen op een e23. Alleen voor het imago vind ik t wat overdreven
Plaats een reactie