Het is nu zo 12 mei 2024, 16:20


rembekrachtiger vervangen

Alle vragen en tips over de remmen van een e23 plaats je hier
  • Auteur
  • Bericht
Offline

hood

Nieuw

  • Berichten: 41
  • Geregistreerd: wo 08 jul 2009, 13:55

rembekrachtiger vervangen

Berichtvr 27 nov 2009, 10:02

Goedemorgen,

even een vraagje.Ik moet de rembekrachtiger vervangen.Is er iemand die er ervaring mee heeft en mij kan vertellen waar ik op moet letten als ik hem vervang en of het makkelijk zelf te doen is.

vergeet ff om wat voor een auto het gaat,misschien ook wel handig :D .het gaat om een e23 uit 82 (732i) die een klein beetje lekt,maar helaas lopen ze er over te zeuren bij de apk

alvast bedankt,

Robin
Offline

Jelle

Die hard

  • Berichten: 467
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 17:04

Re: rembekrachtiger vervangen

Berichtza 12 dec 2009, 12:57

Hallo hood :)

Heb je het probleem dat er ATF lekt tussen de hoofdremcilinder en de rembekrachtiger?
In de Topic wordt dit ook besproken en staan interessante afbeeldingen: viewtopic.php?f=22&t=873
Hierin staat ook veel nuttige informatie: viewtopic.php?f=22&t=559

Wanneer je de rembekrachtiger er af wilt halen kun je het beste eerst het klemmetje aan de rempedaal loshalen en het buisje eruit halen zodat de rempedaal niet meer vast zit een de bekrachtiger.
Daarna moest ik de reservoir van de koelvloeistof erven los halen zodat ik er makkelijker bij kon. Eerst heb ik de 2 slagen los gemaakt van de rembekrachtiger en in een fles de vloeistof opgevangen.
Vervolgens de 2 boutjes los gemaakt die de hoofdremcilinder aan de rembekrachtiger vast houd.
Dan de 4 bouten los draaien zodat de rembekrachtiger los komt van de auto.
Tussen de hoofdremcilinder en de rembekrachtiger zit nog een lang staafje, je moet dan de hoofdremcilinder naar achter duwen om de rembekrachtiger naar boven te halen.

Ik hoop dat deze informatie wat mee helpt :)

Groetten Jelle
Offline

hood

Nieuw

  • Berichten: 41
  • Geregistreerd: wo 08 jul 2009, 13:55

Re: rembekrachtiger vervangen

Berichtza 12 dec 2009, 13:12

thxs Jelle,

heb het ondertussen al gedaan en exact zoals jij vertelde.Dus een hele goeie uitleg ;-)

gr.Robin

Keer terug naar Remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

cron