Het is nu zo 28 apr 2024, 22:25


geen remmen meer

Alle vragen en tips over de remmen van een e23 plaats je hier
  • Auteur
  • Bericht
Offline

hood

Nieuw

  • Berichten: 41
  • Geregistreerd: wo 08 jul 2009, 13:55

geen remmen meer

Berichtza 11 dec 2010, 12:18

Goedemiddag,

Mijn BMW 732i uit 82 heeft al een tijdje geen hulp meer nodig gehad tot een week geleden.ik zal proberen uit te leggen wat het remprobleem is.

Ik kan als ik mijn auto pak gewoon goed remmen,remmen zijn hard en zit helemaal bovenin.Maar hoe vaker ik rem hoe zachter mijn remmen worden tot ik moet remmen met mijn pedaal op de bodem.
Ik krijg dan helemaal geen druk meer ,pompen heeft geen zin zoals met problemen met de hoofdremcilinder. Ik heb vorig jaar mijn hoofdremcilinder vervangen en toen was het probleem dat je dan de druk verloor als je je voet op de rem bleef houden.dat is nu niet het geval.

Als ik de auto nu een dag laat staan heb ik gewoon weer remmen ,zo goed zelfs dat ie daar door de APK komt ,en terwijl ik daar wegreed werd mijn rem weer zachter.Wel lekker dat ik toch mijn APK heb maar echt veiliger rijden wordt dat ook niet :)

Is er iemand bekend met dit probleem of weet iemand waar ik dit moet zoeken.mijn Remvloeistof is nog steeds op zelfde peil als vorig jaar.

Alvast bedankt ,

Robin
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Re: geen remmen meer

Berichtza 11 dec 2010, 13:27

Remslangen misschien ?
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI
Offline

hood

Nieuw

  • Berichten: 41
  • Geregistreerd: wo 08 jul 2009, 13:55

Re: geen remmen meer

Berichtza 11 dec 2010, 13:34

je bedoelt dat mijn remslangen gaar zijn?
want lekkage kan het niet zijn ,mijn remvloeistof blijft op pijl
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Re: geen remmen meer

Berichtza 11 dec 2010, 13:41

Misschien is het een broodje aap verhaal maar mij is weleens verteld dat door ouderdom de remleidingen kunnen uitzetten naar mate van gebruik.
Misschien wel helemaal niets van waar een echt broodje aap verhaal maar je weet het niet.
Geen lekkage en druk verlies kan je misschien hieraan relateren?
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI
Offline

hood

Nieuw

  • Berichten: 41
  • Geregistreerd: wo 08 jul 2009, 13:55

Re: geen remmen meer

Berichtza 11 dec 2010, 13:43

Oke, ja elke tip is mee genomen omdat ik op dit moment voor een raadsel sta en het op het 1e gezicht op de hoofdremcilinder afschuif maar die is een jaar geleden vervangen(alles kan stuk) maar ik ken deze symptonen niet.
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Re: geen remmen meer

Berichtza 11 dec 2010, 13:47

Ook toevallig dat ik het hier even opperde en iemand met dit verhaal komt hoor :mrgreen:
Misschien dat je eens met een 2e persoon erbij dit kunt nakijken?
Even warm rijden en symptoon oproepen, dan stilzetten en kijken als er eentje remt of dit zo is...
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: geen remmen meer

Berichtza 11 dec 2010, 14:07

Ben ook al hard aan het nadenken.....

hoe oud zijn de slangen? ze moeten dan toch wel ouder zijn dan 20 jaar denk ik voor je dit probleem kunt krijgen. Heb zelf ook al eens de slangen vervangen, en wat ik geleerd heb, dat ze flink gecorrodeerd zijn waar ze aan de stalen gekoppeld zijn, dus nieuwe slangen en je draait het stuk, heb vervolgens de stalen leidingen ook vervangen en weeeeer nieuwe remslangen.

maar je remsysteem staat toch via een afdichting in contact met je stuursysteem? als die inwendig lekt naar elkaar, blijft je peil goed...en zal je ook niet zo snel kleurverschil zien in je beide reservoirs, maar dit verzin ik ter plekke, wellicht ook een broodje aap verhaal.

ben benieuwd wat de oplossing gaat worden!

Groeten Erik
Offline

hood

Nieuw

  • Berichten: 41
  • Geregistreerd: wo 08 jul 2009, 13:55

Re: geen remmen meer

Berichtza 11 dec 2010, 14:14

Ja dat is de pest dit remsysteem is redelijk apart te noemen. Ik blijf gewoon mijn hersenen kraken dat ie op de rembank perfect was en gistermorgen ook weer maar door het rijden ik steeds minder rem krijg en nu weer goede remmen heb.

Robin
Offline

hood

Nieuw

  • Berichten: 41
  • Geregistreerd: wo 08 jul 2009, 13:55

Re: geen remmen meer

Berichtza 11 dec 2010, 14:22

Maar als ie zou lekken op ook het stuurbekrachtigingsysteem ,waar doet hij dat dan?
Maar ik ga wel even kijken of ik het probleem kan oproepen en dan er weer een keer naar kijken
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: geen remmen meer

Berichtza 11 dec 2010, 16:08

en houd je voet is vol op de rem als je stilstaat, doe dit is 10 min ofzo, zakt dan je voet niet weg? want dan is het met rijden blijkbaar, olie wordt dan warm, je slangen ook enz enz
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4163
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: geen remmen meer

Berichtza 11 dec 2010, 17:53

ErikAnton schreef:maar je remsysteem staat toch via een afdichting in contact met je stuursysteem? als die inwendig lekt naar elkaar, blijft je peil goed...en zal je ook niet zo snel kleurverschil zien in je beide reservoirs, maar dit verzin ik ter plekke, wellicht ook een broodje aap verhaal.


Huh :rolleyes: remvloeistof (DOT4) is doorzichtig en de stuurpomp gebruikt ATF (rood) ! Dat zie je echt wel.
Freude am Fahren
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: geen remmen meer

Berichtza 11 dec 2010, 18:16

zie je pas na heeeeel lang, aangezien het geen rondpompend systeem is, van de remmen dan tm.

maar dit zal het dan ook niet zijn volgens cees......

dan toch maar is al je slangen vervangen, ben je weer 170 lichter ook!
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: geen remmen meer

Berichtza 11 dec 2010, 18:40

Is die groene bom nog wel ok?

Image


Nr 4
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4163
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: geen remmen meer

Berichtza 11 dec 2010, 19:19

Dan valt de druk niet volledig weg. Denk toch dat de hoofdremcilinder de oorzaak is.
Freude am Fahren
Offline

hood

Nieuw

  • Berichten: 41
  • Geregistreerd: wo 08 jul 2009, 13:55

Re: geen remmen meer

Berichtzo 12 dec 2010, 14:02

Ja maar blijf het vreemd vinden ,dat als ik nu ga rijden dat de remmen hard zijn en na een kwartier ik weer geen remmen hebt.dat blijf ik niet snappen.Als de remmen hard zijn en ik trap hem in dan heb ik ook geen krachtverlies wat ik de vorige keer wel had met mijn hoofdremcilinder
Offline

joep

Master

  • Berichten: 732
  • Geregistreerd: zo 08 maart 2009, 21:57

Re: geen remmen meer

Berichtzo 12 dec 2010, 14:22

Hoe oud is de remvloeistof dan? Er zijn ook verhalen van remvloeistof met teveel water, als de vloeistof warm wordt kan het water erin bij wijze van spreken gaan 'koken' met misschien dit gevolg.
In in grijs verleden heb ik geleerd dat je een potje remvloeistof altijd zoveel mogelijk afgesloten moet houden. Remvloeistof heeft de eigenschap dat het water opneemt uit de lucht. Een potje met de dop eraf kan je na een dag al wegkiepen.
Het is niet voor niets dat om de 2 jaar deze moet worden vervangen.
Offline

hood

Nieuw

  • Berichten: 41
  • Geregistreerd: wo 08 jul 2009, 13:55

Re: geen remmen meer

Berichtzo 12 dec 2010, 14:49

Ik heb mijn hoofdremcilinder vorig jaar vervangen en daardoor ook meteen al mijn remvloeistof vevangen.en het peil is in het jaar niet veranderd van de remvloeistof
Offline

smidje

Master

  • Berichten: 605
  • Geregistreerd: ma 23 feb 2009, 19:08
  • Woonplaats: hengelo

Re: geen remmen meer

Berichtzo 12 dec 2010, 16:17

blijft er geen rem aanlopen? als je klauw goed heet wordt onder het rijden kan de remvloeistof zo heet worden dat je het veel makkelijker comprimeerd. dat zou kunnen verklaren waarom ie steeds verder wegtrapt.... ik vind het wel een raar verhaal... ik had in de eerste instantie ook gedacht aan de hrc. Zou me ook niet verbazen als dit toch het probleem blijkt te zijn
----------------------------------------

plymouth`cuda 1970
Offline

hood

Nieuw

  • Berichten: 41
  • Geregistreerd: wo 08 jul 2009, 13:55

Re: geen remmen meer

Berichtma 13 dec 2010, 00:02

Ja Smidje ,als je het zo zegt klinkt dat logisch. ten eerste omdat ik de volgende ochtend weer gewoon kan remmen en als ik een kort stukje rij ik geen last heb.ook als ik geen remdruk heb en mijn rem intrap de auto naar rechts trekt waar ik normaal geen problemen mee heb.

Keer terug naar Remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron