Het is nu zo 28 apr 2024, 20:06


Remmen E24

Alle vragen en tips over de remmen van een e23 plaats je hier
  • Auteur
  • Bericht
Offline

628CSI

Master

  • Berichten: 689
  • Geregistreerd: di 31 aug 2010, 19:06
  • Woonplaats: Huijbergen

Remmen E24

Berichtza 22 jan 2011, 14:08

Ik wil eerst duidelijk maken dat ik niet zo'n handige sleutelaar ben :( ,maar gelukkig heb ik veel hulp gehad van Hennie(oldie) :thumbsup: bij het motorisch in orde maken van m'n 6.Onlangs bleek dat de riem van de stuurbekrachtiging te los zat.Dit was een dingetje wat ik zelf wel ff op kon lossen dacht ik,maar om een lang verhaal kort te maken bleek dat ik 'm veel te strak had gezet :oops: .Met als resultaat dat ie er tijdens een ritje,toen ik ineens in de ankers moest omdat er iemand onverwacht naar links kwam,eraf geklapt is..Dus je snapt het wel,geen rem en stuurbekrachtiging meer :wacky: .Gelukkig alles goed afgelopen,en een nieuwe riem er nu wel goed opgezet.Maar nu heb ik ineens geen remdruk meer,ik kan het pedaal als een spons tot de bodem indrukken,en als ik 'm loslaat en weer indruk heb ik wel remdruk.Het lijkt wel of er op de een of andere manier lucht in is gekomen,maar dat lijkt me onmogelijk.Dus ben ik bang dat door de klap van de riem er nog iets meer kapot is gegaan.Remolie moest toch al gewisseld worden,maar voordat ik hiermee aan de gang ga wil ik eigenlijk vragen of er een manier is om te testen of er iets anders kapot is.Gelukkig heb ik wel wat dingetjes op reserve liggen,zoals een hoofdremcilinder en een drukbol,maar weet niet hoe of ik die moet testen.Ik heb de pech dat ik in de regio Bergen op Zoom woon,en zoals ik het lees de meeste van jullie aan de andere kant van het land.Dus is het niet mogelijk dat ik ff aanwaai met m'n 6,voor een korte cursus sleutelen.Maar adviezen zijn meer als welkom.

Bedankt alvast.
Mvg Cock.
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: Remmen E24

Berichtza 22 jan 2011, 14:25

Hey,

toch wonen er zat dicht bij je in de buurt.... mij links van je, en aan de rechterkant helmond en tilburg....

als dat lampje af en toe op licht in je tellerbak kan het de drukbol zijn, nu is dit het niet.
nergens druppels aanhangen? remvlst op peil?

dan toch eens verversen en goed ontluchten, kun je ook gelijk de kwaliteit van je remslangen bekijken...

je hebt dus keihard geremt..... kan ook dat er toch water/condens aanwezig was en is gaan koken, dan is verversen ook
wel handig. Met easy bleed kun je dit eenvoudig alleen doen....

succes, Groeten Erik
Offline

628CSI

Master

  • Berichten: 689
  • Geregistreerd: di 31 aug 2010, 19:06
  • Woonplaats: Huijbergen

Re: Remmen E24

Berichtza 22 jan 2011, 18:10

Ok,ik had alleen nog maar rechtuit gekeken,ik kom hier nog niet zo lang dus nog niet goed rondgekeken blijkt wel.Niveau in het potje is nog goed,en de olie ruikt en ziet er nog goed uit.Ik heb onlang de onderkant van de wagen schoongemaakt en opnieuw getectyleerd,en de leidingen zagen er nog goed uit,geen zweetplekken o.i.d.Ook onder de motor geen druppels vloeistof of olie aangetroffen.Wagen heeft wel lang stil gestaan,dus condens zou heel goed mogelijk kunnen zijn.Dus eerst maar remolie wisselen en ontluchten,en hopen dat het dan weer in orde is.

Bedankt voor de snelle reactie in ieder geval.
Offline

oldie

Professional

  • Berichten: 1691
  • Geregistreerd: ma 19 apr 2010, 12:53
  • Woonplaats: veghel

Re: Remmen E24

Berichtvr 11 feb 2011, 20:58

Vandaag bij Cock langsgeweest om zijn remmerij in orde te maken.
Eerst de remolie ververst Drukbol vervangen en opgelost de problemen.Verder zijn achterlichten roest verwijderd en met fertan ingesopt en daarna met hammerite bijgewerkt.
De rubbers van de achterlichten vol ingesmeerd met vaseline en zo alles weer gemonteerd.
Verder zijn kofferbakrubber opnieuw ingekit.Motorisch nog een beetje bijgesteld en rijd weer als de brandweer,ik vermoed dat het blok getuned is,is een 628 maar gaat tekeer dat ding niet normaal.Ook stationair hoor je aan de motor dat er mee geknutseld is ,vermoed een snellere nokkenas.
Al met al weer een leuke dag gehad lekker bijgekletst en heerlijk geeten[Tatjana daarvoor nogmaals bedankt] Nu rijden met die 6 Cock geniet ervan. :D en kijk uit bij nat wegdek :idea:
Offline

628CSI

Master

  • Berichten: 689
  • Geregistreerd: di 31 aug 2010, 19:06
  • Woonplaats: Huijbergen

Re: Remmen E24

Berichtvr 11 feb 2011, 23:04

Was voor mij ook een toffe dag,altijd gezellig om samen met je aan m'n 6 te werken.Als ik zo terug kijk heb je er al heel wat uurtjes ingestoken,en heb ik veel van je geleerd.Dat m'n 6 gigantisch veel power heeft had ik al gemerkt toen ik vanaf asfalt in een bocht op klinkers kwam,ik gaf een beetje gas en ik voelde m'n kont direct wegtrekken.Het zwaarste wat ik ooit gereden heb was een Audi 80-2.0ltr,dus is dit een aardige overgang 8-) Dus is het zeker verstandig om rustig te beginnen,en goed aan m'n wagen te wennen.Maar genieten zal het zeker worden,volgende maand heb ik 'm 3 jaar,en ik kan er nu voor het eerst echt mee gaan rijden :D Mede door jouw hulp,dus maat nogmaals bedankt voor alles.
Offline

oldie

Professional

  • Berichten: 1691
  • Geregistreerd: ma 19 apr 2010, 12:53
  • Woonplaats: veghel

Re: Remmen E24

Berichtza 12 feb 2011, 02:41

MOOIE FILM TROUWENS. ;)
Offline

Mike

Moderator

  • Berichten: 1840
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 19:04
  • Woonplaats: Amersfoort

Re: Remmen E24

Berichtza 12 feb 2011, 02:42

Welke Film?
Offline

628CSI

Master

  • Berichten: 689
  • Geregistreerd: di 31 aug 2010, 19:06
  • Woonplaats: Huijbergen

Re: Remmen E24

Offline

Mike

Moderator

  • Berichten: 1840
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 19:04
  • Woonplaats: Amersfoort

Re: Remmen E24

Berichtza 12 feb 2011, 11:41

8-) Dank, daar hebben we idd meer van nodig.
Offline

628CSI

Master

  • Berichten: 689
  • Geregistreerd: di 31 aug 2010, 19:06
  • Woonplaats: Huijbergen

Re: Remmen E24

Berichtzo 13 feb 2011, 23:09

Ben ik helemaal met je eens :D Cars and Babe's horen bij elkaar,ik vraag me alleen af waar die wasstraat uit dat andere filmpje ergens is.Zou wel iets voor dat dooie dorp hier zijn :lol: .

Hennie,ik ben al het hele weekend aan het rond crossen met m'n 6 8-) remmen werken perfect en de rest is ook helemaal goed afgesteld.Tatjana vindt het net een vliegtuig zoals ie optrekt :o ,maar da's niet gek he als je van een Astra hierin overstapt.Het heeft idd gigantisch veel power,schrok ik wel ff van :shock: 8-)
Offline

oldie

Professional

  • Berichten: 1691
  • Geregistreerd: ma 19 apr 2010, 12:53
  • Woonplaats: veghel

Re: Remmen E24

Berichtma 14 feb 2011, 20:49

SUPER Cock, mag wel na 3 jaar.Ben blij dat het voor Tatjana ook leuk is,scheelt een hoop als je vrouw het ook leuk vind. ;)
Offline

628CSI

Master

  • Berichten: 689
  • Geregistreerd: di 31 aug 2010, 19:06
  • Woonplaats: Huijbergen

Re: Remmen E24

Berichtma 14 feb 2011, 23:15

Dat scheelt zeker,ze heeft vaak geroepen verkoop het kreng toch,maar nu ie het eindelijk doet vindt ze het wel gaaf om mee te rijden.Wat nog gaver is,is dat ik m'n pa van 83 deze week op moet pikken.Hij staat erop om een ritje te maken,en toen ik zei dat ie zelf mag rijden zei hij beter van niet omdat zijn rechtervoet te zwaar zou zijn voor het gaspedaal en hij dan z'n rijbewijs kwijt zou spelen 8-)
Offline

Brian

Pro

  • Berichten: 150
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 11:50
  • Woonplaats: Maarssen

Re: Remmen E24

Berichtdo 07 apr 2011, 18:41

Aha dus dat zijn pas goede remdrukbollen :mrgreen: wat ik in dat filmje zie. Volgens mij zit het bij deze auto wel goed, of was dit nu een dubbele airbag.

Keer terug naar Remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten