Het is nu ma 29 apr 2024, 00:54


Nog een remprobleem

Alle vragen en tips over de remmen van een e23 plaats je hier
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Redhouse

Nieuw

  • Berichten: 47
  • Geregistreerd: vr 12 nov 2010, 23:27

Nog een remprobleem

Berichtvr 06 mei 2011, 18:56

Hallo Allemaal,

Heb alweer een nieuw probleem met mijn BMW 728i uit 1981. Omdat ik zelf geen plek heb om te sleutelen heb ik er bij de garage aan de voorzijde nieuwe schijven plus blokken en nieuwe remslangen op laten zetten. Voordat ik dat had gedaan bleven mn voorremmen hangen. Dit waarschijnlijk door de troep wat zich had opgehoopt bij de remzuigers. Als ik remde dan brandde het handremlampje heel kort. Echt een halve seconde ofzo. Ik dacht dat dat de slijtagesensor was van de remblokken die aangaf dat t wel heel erg tijd wordt om de blokken te vervangen.

Wat bleek. De remblokken waren nog lang niet versleten en bij de demontage is de sensor gebroken. Die hebben ze losgekoppeld en verwijderd. Omdat ik geen nieuwe sensor had besteld zit die er nu dus niet meer in. Maar nu met t nieuwe spul erop brand t lampje nog steeds heel kort iedere keer als ik rem. Tevens voelt het rempedaal sponzig aan en ik moet hem ook veel verder intrappen dan voor die tijd. Ik denk zelf dat het de bol is. Of zou dat sponzige het gevolg kunnen zijn van het feit dat ze hem misschien niet goed hebben ontlucht? Ik weet dat het remsysteem diagonaal is. Rechtsvoor, linksachter, en linksvoor, rechtsachter. Misschien dat ze dat in de garage niet wisten of hebben alle auto's zo'n zelfde systeem? Volgens de monteur in de garage heeft ie t remsysteem getest en is er nergens een lekkage. Maar wat maakt dat het rooie lampje steeds ff oplicht? Kan het behalve de bol ook iets anders zijn? Misschien dat er iemand in de buurt van Groningen is die me wil helpen? Met vriendelijke groet,

Mario.
Offline

baur323

Professional Zilver

  • Berichten: 3423
  • Geregistreerd: za 19 dec 2009, 12:11

Re: Nog een remprobleem

Berichtvr 06 mei 2011, 21:36

Eerst maar eens een rondje echt goed ontluchten.maar..
Dikke kans dat ze het op de ouderwetse manier hebben geprobeerd met het rempedaal tot de bodem in te duwen.
Dikke kans dat je hrc naar de haaien is.
Offline

Redhouse

Nieuw

  • Berichten: 47
  • Geregistreerd: vr 12 nov 2010, 23:27

Re: Nog een remprobleem

Berichtza 07 mei 2011, 19:14

Bedankt voor je reactie. Misschien stom, maar wat is de goede manier en hoe kan ik dat testen of de hrc nog goed is? Ik heb hier absoluut geen verstand van.

Keer terug naar Remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron