Het is nu zo 28 apr 2024, 21:44


E24 remmen

Alle vragen en tips over de remmen van een e23 plaats je hier
  • Auteur
  • Bericht
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

E24 remmen

Berichtza 06 jul 2013, 09:07

De klauwen van de 6 hebben een nieuw setje rubbers gekregen en zijn na het uitboren van een afgedraaide ontluchtingsnippel :roll: weer gemonteerd.
Nu dus het ontluchten van alles.
Heb de motor aan gezet en 1 voor 1 de wielen vanaf de verste naar de dichtstbijzijnde alles ontlucht zoals het in de het plaatshandboek staat, alleen je raad het al....geen remdruk.
Als de motor uit is en ik trap 10x het pedaal in, start dan de motor, zakt het pedaal iets weg....teken dat de hoofdremcilinder goed moet zijn volgens de handleiding.

Ik ga vanmiddag nogmaals een rondje of 3 ontluchten maar vertrouwen heb ik niet meer in de tandem en de cilinder zelf, wel vreemd dat het eerst goed werkte en nu na een rondje ontluchten kapot gegaan kan zijn.
Mocht iemand met de symptomen die ik omschreven heb iets herkennen hoor ik dat graag.

Zonder draaiende motor; Voldoende remdruk na pompen en houdt de druk ook vast.
Met draainede motor ; Geen remdruk in pedaal, remt helemaal op de bodem van het pedaal....een beetje.

Misschien een andere tweedehandse er op zetten als aan het eind van de dag nog geen druk er op is, dus als iemand dit heeft liggen ?? ( zal het ook op voorhand in de hoek gevraagd plaatsen.

Groet
Arjan
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI

Keer terug naar Remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron