Alle vragen en tips over de remmen van een e23 plaats je hier
za 06 jun 2009, 15:47
Hoi allemaal,
Ik heb een lekkage tussen de hoofd remcilinder en de rembekrachtiger.
Op de foto's hieronder staat het exacte lekpunt omcirkelt. Het is de onderkant van de rembekrachtiger.
Mag er op dat punt wel ATF in zitten en hoe kan ik dit het beste oplossen?
za 06 jun 2009, 18:11
Beetje zwaar K.. , maar heb je daar geen revisiesetje voor of zo?
zo 07 jun 2009, 11:17
Het antwoord is dus; ja, dat kan
Gewoon een andere booster monteren Jelle.
zo 07 jun 2009, 13:36
Ooh, oke. is ook wat veiliger denk ik
Wat zou er dan stuk kunnen zijn aan die van mij? die ijzere ring of de kering die er in zit als je er in kijkt?
do 18 jun 2009, 13:59
Ik heb er een andere rembooster op gemonteerd en het lekt nog steeds op het zelfde punt.
Ik heb de remcilinder iets los gedraaid van de rembooster en dan kijken of hij lekt. Alleen als ik het pendaal indruk gaat hij lekken. Hieronder een foto.
Weet iemand wat er aan de hand is? De kering in de rembooster zou de olie moeten tegenhouden
zo 21 jun 2009, 21:57
Als ik in de rembooster kijk dan zie ik er een keerring los in liggen. Dat hoort denk ik niet. Ik had reeds een 2de hands gehaald en daar was dat ook het geval zag ik thuis. Ik dacht dat het zo hoorde en stak het staafje en gewoon doorheen en monteerde de hoofdremcilinder en het lekte weer.
Ik heb wat op internet gezocht en kwam op de volgende website uit:
http://aaron.aussiefiverdriver.com/hydr ... 20seal.htmEDIT:
Verder heb ik nog de volgende nuttige afbeeldingen gevonden:
ma 22 jun 2009, 10:03
Als ik zo kijk zou ie dus alleen bij de uitgaande as kunnen lekken mits die keerring niet meer goed is (bij die 2 kleine pijltjes)
ma 22 jun 2009, 10:33
Ja idd. Die keerring ligt er los in dat is niet handig. Die moet toch echt vast zitten. Ik ga eens kijken of ik de oude rembekrachtiger los kan halen.
ma 22 jun 2009, 12:31
Bedankt RoVer, die kende ik nog niet. Ik zal eens contact met ze opnemen.
ma 22 jun 2009, 14:04
Niet?
Dan lees je Graad zijn berichten niet goed
ma 22 jun 2009, 14:33
Ja die zegt ook zo veel, ga een beetje alle 3000 zijn berichten lezen
ma 22 jun 2009, 17:54
tjemig, dat gaat wel heel rap
ma 22 jun 2009, 18:10
Op deze manier wel . Helft van Graad zijn berichten bestaat enkel ut:
of
of
ma 22 jun 2009, 23:33
Nieuwe aanwinst weet ik al. Hij heeft last van een verzakking, is nie fijn nie
wo 24 jun 2009, 18:14
Jelle, heb dit gevonden op ebay:
http://stores.shop.ebay.nl/teilemann-de ... QQ_armrsZ1heeft ook rembekrachtigers...
wo 24 jun 2009, 18:39
Hee RoVer super bedankt. Die zet ik vast in me favorieten.
Ik ben erin geslaagd om een rembekrachtiger te fixen en zal er een topic over maken. Hij zit er nu op en lekt niet meer
wo 24 jun 2009, 19:26
Nee graad "professioneel" zoals da leuk klink
najaa, dat hangt ervan af hoelang et blijft zitten zonder te lekken
do 25 jun 2009, 18:27
Nou Graadmans. Hij is toch weer lek gegaan. De keerring in de rembekrachtiger is eruit geschoten toen ik hard op het rem pedaal stampte. Ik heb alles er weer afgehaald keerring goed ingedaan en weer terug gezet. Misschien dat er te veel lucht in de rembekrachtiger zat dat ie vacuum trok ofzo. ik weet het ook niet. keerring zit er wel best goed geklemd in. ik heb het contact nog niet aan gehad omdat e accu leeg is. weet nie of da wat uit maakt bij de eerste keer. drukbol is vervangen dus kan ook lucht in zitten denk ik.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.