Mijn volgende ding op de planning is het vervangen van de radio door een iets nieuwer exemplaar. Dan zijn er dus een aantal zaken die gedaan moeten worden, namelijk:
Om wijzer te worden uit de kabels heb ik de volgende pagina via dit forum gevonden: http://www.bimmerboard.com/members/vtbi ... stereo.htm
Hieronder mijn situatie:
1. Rood/Groen (???)
2. Rood/Grijs (Headlights on (controls brightness of display))
3. Bruin (Ground (battery return))
4. Paars/Wit (12 volt power, switched with ignition key)
5. Geel (Speaker: Left +)
6. Geel/Bruin (Speaker Left -)
7. Blauw/Bruin (Speaker: Right -)
8. Blauw (Speaker: Right +)
Uiteraard zit aan de andere kant ook nog de antenne kabel. De stekker met kabels 1 en 2 zaten standaard niet aangesloten.
Ik heb verder dus geen idee waar de Rood/Witte "12 volt power, constant on" is.
Bovendien ook geen idee waar de Rood/Groene kabel voor is.
Wie kan mij daar mee helpen?
Verder wordt dus de - kabel voor links voor en links achter gedeeld evenals de - kabel voor de rechts voor en rechts achter. Moet ik nu 4 nieuwe kabels trekken die voor ieder van de 4 speakers als - kabel gaat fungeren of zou ik alleen 2 nieuwe - kabels voor de speakers voor moeten trekken zodat ik voor de achter speakers de geel/bruin kabels kan gebruiken?
Iemand die mij antwoord kan geven op bovenstaande vragen? Evt met behulp van het wiring diagram (wat overigens van een 735i is).
- ISO stekkers maken
- Fader control uitschakelen
Om wijzer te worden uit de kabels heb ik de volgende pagina via dit forum gevonden: http://www.bimmerboard.com/members/vtbi ... stereo.htm
Hieronder mijn situatie:
1. Rood/Groen (???)
2. Rood/Grijs (Headlights on (controls brightness of display))
3. Bruin (Ground (battery return))
4. Paars/Wit (12 volt power, switched with ignition key)
5. Geel (Speaker: Left +)
6. Geel/Bruin (Speaker Left -)
7. Blauw/Bruin (Speaker: Right -)
8. Blauw (Speaker: Right +)
Uiteraard zit aan de andere kant ook nog de antenne kabel. De stekker met kabels 1 en 2 zaten standaard niet aangesloten.
Ik heb verder dus geen idee waar de Rood/Witte "12 volt power, constant on" is.
Bovendien ook geen idee waar de Rood/Groene kabel voor is.
Wie kan mij daar mee helpen?
Verder wordt dus de - kabel voor links voor en links achter gedeeld evenals de - kabel voor de rechts voor en rechts achter. Moet ik nu 4 nieuwe kabels trekken die voor ieder van de 4 speakers als - kabel gaat fungeren of zou ik alleen 2 nieuwe - kabels voor de speakers voor moeten trekken zodat ik voor de achter speakers de geel/bruin kabels kan gebruiken?
Iemand die mij antwoord kan geven op bovenstaande vragen? Evt met behulp van het wiring diagram (wat overigens van een 735i is).