Het is nu wo 24 apr 2024, 19:32


Speakers achter aansluiten

Alles over de radio's uit de tijd van de e23, BMW Bavaria, Becker, Blaupunkt etc
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Melchior

Nieuw

  • Berichten: 22
  • Geregistreerd: vr 06 maart 2009, 20:18

Speakers achter aansluiten

Berichtma 08 okt 2012, 05:59

Goedemorgen!

Al enige tijd rij ik met Mono geluid terwijl ik ook speakers achter heb. De ''balans'' knop werkt ook niet. Er is mij inmiddels gezegd dat de speakers achter waarschijnlijk gewoon ontkoppeld zijn. Is het een kwestie van achterbankzitting eruit wippen, rugleuning achterbank los schroeven (waar?), hoedenplank eruit schuiven en speakerdraadjes aansluiten? Of is het gecomliceerder? Ik hoor het graag! Bedankt alvast!
M.v.g.

Melchior
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Speakers achter aansluiten

Berichtma 08 okt 2012, 08:20

Speaker kappen verweideren...bovenop de hoedeplank...kun je zo de speakers eruitschroeven...daar zitten ook de kabels...sucses..
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: Speakers achter aansluiten

Berichtma 08 okt 2012, 19:36

Mono is links en rechts hetzelfde. De balansknop stuurt alleen links en rechts aan, niet voor of achter.

Het zou wel kunnen dat je achterste speakers niet aangesloten zijn maar dat kan ook aan de balansknop liggen. De balansknop is een potmeter en die kunnen best stuk gaan na 25 jaar.
Offline

Melchior

Nieuw

  • Berichten: 22
  • Geregistreerd: vr 06 maart 2009, 20:18

Re: Speakers achter aansluiten

Berichtvr 12 okt 2012, 18:54

Hi, thanks voor de berichten! Zojuist heb ik de kapjes even verwijdert, maar helaas geen speakerts aanwezig! Helaas, het is niet anders. :roll: Toch bedankt voor de reacties, dan ben ik sowieso weer wat wijzer. ;)

Keer terug naar Radio's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron