Het is nu di 09 sep 2025, 21:55

wateroverlast kofferbak E24

• Auteur
  • Bericht

628CSI

Master

wateroverlast kofferbak E24

Berichtma 24 jan 2011, 00:13

Ik heb al een tijdje last van water in m'n kofferbak,dit komt binnen via de achterlichten.Ik heb deze eruit gehaald,en de rubbers waren verrot.Helaas bleek ook dat de randen van de carosserie waar de lichten inzitten verrot zijn,dus nieuwe rubbers zijn niet voldoende om het water buiten te houden.Ik heb zelf nog nooit met metaal gewerkt,maar heb een poging gedaan met kneedbaar metaal om de rand te herstellen.Het resultaat is dus belabberd,en het lekt nog steeds.Nu is de vraag of er iemand weet hoe ik dit het beste op kan lossen,of iemand weet hier in de buurt,die dit voor een schappelijke prijs voor me kan repareren.Een schade herstelbedrijf is helaas geen optie,omdat het door mijn WAO echt een lowbudget project is geworden.

Grtz,Cock.

ErikAnton

Professional

Re: wateroverlast kofferbak E24

Berichtma 24 jan 2011, 00:18

Gewoon er in lijmen dan en met veel goede kit werken, dan kost het weinig....
verder heb ik er geen ervaring mee, maar wellicht plaats je er foto's van, dan weten
de schade herstellers wellicht meer....

Groeten Erik

628CSI

Master

Berichtma 24 jan 2011, 00:31

M'n linker buurman is er vlug bij :) Lijmen en kitten wil ik echt als laatste optie,maar ik heb het liefst dat het goed gedaan wordt.Ben anders bang dat de roest zo erg kan worden dat de achterlichten er op den duur uit donderen,ik heb wel geprobeert om de roest goed te behandelen maar het komt er toch weer door.Foto's heb ik er helaas nog niet van,moet ik ff op een mooie dag wachten om alles weer uitelkaar te halen.

Street legal

Professional

Berichtma 24 jan 2011, 18:34

Ik heb mijn nieuwe achterlichtrubbers ook met zuurvrije kit tegen de carrosserie aangeplakt, nu komt er geen water meer in. Ik was op tijd alleen wat bruine aanslag in de rand.
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image

628CSI

Master

Berichtma 24 jan 2011, 19:24

Ik was dus duidelijk te laat :cry: beetje kit zal bij mij niet meer werken ben ik bang.Roest zit ook precies in de randen bij de hoeken van de wagen,en als het nog verder naar buiten gaat ben ik helemaal de klos.Rechts heb ik er al een nieuw rubber in,en voor links moet ik 'm nog bestellen.Ik schrok me trouwens wel te barsten van de prijs :o ,die dingen kostten ruim 60 Eurie's per stuk.

alain

Die hard

Berichtdi 25 jan 2011, 16:33

Je neemt jezelf in de maling als je denkt dat je een E24 opknappen "low budget" kunt houden.

De schade die je beschrijft is idd een bekend euvel bij de E24 als de rubbers al een tijdje lekken. Mij lijkt er niets anders op te zitten dan nieuw ( of goed gebruikt ) plaatwerk in lassen.
OO==00==OO

628CSI

Master

Berichtdi 25 jan 2011, 18:22

Dat weet ik maar al te goed.Ik heb m'n 6 gekocht toen ik nog normaal aan het werk was,en ik het een en ander nog kon bekostigen.Maar inmiddels zit er al zoveel geld,liefde en energie in,dat ik 'm toch zolang als het mogelijk is wil houden.Ik heb 'm inmiddels zover dat ie technisch bijna perfect is,en er 2 jaar APK opzit.Ik denk idd dat de beste oplossing is om er ander plaatwerk in te lassen,vandaar dat ik op zoek ben naar een "voordelige"oplossing om het voor elkaar te krijgen.Achterpaneel nieuw kost ruim 360,=,dan moet het ouwe eruit en ander ingelast worden,en het spuitwerk natuurlijk.Dus behoorlijk kostenplaatje als ik het bij een bedrijf moet laten doen.Je ziet wel dat ik weet waar of ik het over heb,en mezelf niet in de maling neem.Ik heb al vaker tegenover zgn onoplosbare problemen gestaan,en die zijn ook opgelost,dus dit gaat ook wel goedkomen. :) Het duurt alleeen ff wat langer.

Mike

Moderator

Berichtdi 25 jan 2011, 18:31

Precies, gewoon de tijd nemen.

alain

Die hard

Berichtdi 25 jan 2011, 19:26

Ok. :clap: Dacht even met een onervaren iemand te maken te hebben. ;)

Ik stond enkele jaren geleden voor hetzelfde probleem. Enkele roestplekken waarbij plaatwerk vervangen diende te worden met de uiteraard daarbij komende ( hoge ) kosten.
Ik heb me toen verdiept in het lassen. Een klein cursusje gedaan en een mig/mag lasapparaat aangeschaft. Me toen uitgeleefd op wat proefmateriaal voor ik aan het echte werk begon.
Met lassen geld echt : oefening baart kunst.
Mijn advies is dus : probeer het zelf. Zo moeilijk is het niet.
Het spuitwerk zou ik echter uitbesteden , maar als je al het voorwerk zelf kan doen kun je aardig wat duiten besparen.
Enig nadeel is wel dat een goed lasapparaat prijzig is. Kijk eens op : www.rustbuster.nl
OO==00==OO

628CSI

Master

Berichtdi 25 jan 2011, 22:44

Nog onervaren genoeg helaas,ik ben vroeger gehaktballenmonteur(kok)geweest.Dus van autotechniek absoluut geen verstand,en zonder de hulp van anderen was m'n project allang ter ziele gegaan.Maar hierdoor wel veel kunnen zien/leren,zo heeft m'n wagen al 2x een andere motor gekregen :wacky: en heeft Hennie m'n motor voor me afgesteld,en er een andere kabelboom voor me ingelegd :thumbsup: Machtig interessant die site van Rustbuster,daar ga ik morgen ff rustig voor zitten.Kan je idd veel geld mee besparen als je het laswerk zelf kan,en de voldoening ervan natuurlijk.Lasapparatuur is geen probleem,een vriend van me heeft een elektrische(maar kan er ook niks van).En in de loods waar ik wel 's wat doe staat er een met een grote gasfles.Dus ga toch bekijken of een cursusje erin zit

Bedankt voor de tip.

Keer terug naar Exterieur