ma 28 jun 2010, 19:31
Het loskomen van de klaarlak hoe kan men dit herstellen?
Wat kan men doen om het te voorkomen
ma 28 jun 2010, 21:01
Dat is ouderdom. Herstellen door opnieuw te spuiten
di 29 jun 2010, 07:03
Wat is klaarlak?
di 29 jun 2010, 07:12
Blanke lak.
di 29 jun 2010, 08:03
hebben een paar kleuren van bmw last van
di 29 jun 2010, 08:21
Mijn Achatgrune 728iA gaat deze week ook naar binnen voor een make over. Dak en motorkap laat op sommige plekjes de blankelak los.
Probleem is op te lossen door geheel schuren, en compleet spuiten.
Veel mensen denken dat door de zon de blankelak loslaat maar de onthechting wordt veroorzaakt door koude temperaturen.
wo 30 jun 2010, 09:05
Van het winter lag er een pak ijs-sneeuw op het dak van mijn slOpel en dat moesten de kindjes er natuurlijk even afhalen. En inderdaad een heel plakaat blankelak ging mee. Niceone
do 08 jul 2010, 19:50
Beste remedie is opnieuw spuiten, gebruik een luchtspuit zet hem op 8 bar blaas je al je blanke lak los.
Voordeel is dat je een gelijkmatiger opvlak hebt om uit te schuren. Je blaast hele vellen blanke lak los met een beetje mazzel moet je enkel dan de voorlak te schuren. Ik heb een keer bij een alfa hiermee enkel alleen de blanke lak eraf geblazen, heel licht alleen de voorlak (de kleur) opgeschuurd met waterproof 1200, vervolgens weer 2 k blanke lank voor het betreffende deel gespoten. Voordeel geen kleurverschil en minder werk en minder kosten. Dit was overigens een try out wat echt goed heeft uitgepakt.