Het is nu do 02 mei 2024, 17:35


Kokerbalk behandelen

  • Auteur
  • Bericht
Offline

marcowildcat

Die hard

  • Berichten: 366
  • Geregistreerd: ma 12 dec 2011, 20:34
  • Woonplaats: Berkel en rodenrijs

Kokerbalk behandelen

Berichtzo 12 jun 2016, 19:22

Ik ben lekker bezig om de e23 voor heel lange tijd tegen roest te beschermen.
Nu wil ik de binnenzijde van mijn kokerbalk gaan behandelen met dinitrol.
Weet iemand of er ergens een plek zit waar ik met een lange slang in de holle ruimte van de balk kan komen of moet ik eerst een gaatje boren ,dan behandelen en daarna het gaatje weer dichten.
Ik zie in de achterste wielkast een soort rondje in het metaal zitten maar dit is volgens mij ook gewoon ijzer.
Mijn auto is uit 81 en heeft dus ook een kleine stootstrip op de kokerbalk ,als ik hier een plastic bevestiging uit breek zit ik dan misschien in de balk.
Hoor het graag
Groet marco
Offline

MarioE23

Nieuw

  • Berichten: 75
  • Geregistreerd: di 16 dec 2014, 22:20
  • Woonplaats: Papendrecht

Re: Kokerbalk behandelen

Berichtma 13 jun 2016, 20:18

Wat bedoel je precies met kokerbalk?
De zijpanelen kom je prima bij met een lange slang door de kofferbakbekleding los te halen.

Heb je de beschikking over een brug? Onder de bodemplaat zitten ook nog wat profielen met kleine gaatjes, die spuit ik zelf ook minimaal 1 keer per jaar vol met tectiel!
Offline

marcowildcat

Die hard

  • Berichten: 366
  • Geregistreerd: ma 12 dec 2011, 20:34
  • Woonplaats: Berkel en rodenrijs

Re: Kokerbalk behandelen

Berichtdi 14 jun 2016, 18:34

MarioE23 schreef:Wat bedoel je precies met kokerbalk?
De zijpanelen kom je prima bij met een lange slang door de kofferbakbekleding los te halen.

Heb je de beschikking over een brug? Onder de bodemplaat zitten ook nog wat profielen met kleine gaatjes, die spuit ik zelf ook minimaal 1 keer per jaar vol met tectiel!


De kokerbalk is het gedeelte waar ook de krikpunten aan zitten en dan via de zijkant omhoog tot de deur.
Deze zijn hol van binnen en is een dragend deel wat vaak gaat roesten en voor APK afkeur zorgt.
Om de roest te voorkomen wil ik deze aan de binnenkant inspuiten met dinitrol
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Kokerbalk behandelen

Berichtdi 14 jun 2016, 20:56

Een gat vanonder erin boren voor en achter dan kan het water er uitlopen en kun je gelijk injecteren
Ik had vroeger een E9 als het regende dan hoorde je het water in de kokers klotsen
Offline

dannysedanE28

Die hard

  • Berichten: 494
  • Geregistreerd: do 12 aug 2010, 01:44

Re: Kokerbalk behandelen

Berichtwo 15 jun 2016, 12:00

Bij m'n E34 en E28 haal ik de plastic dorpelbeschermers(over de vloerbedekkingkant) los en de plug gaatjes gebruik ik om tectyl o.i.d. in de kokerbalk te spuiten. Misschien kan dat bij de E23 ook. Groeten, Danny

Keer terug naar Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten