Ben nu een half jaar in het bezit van een prachtige 728I uit 1984.
Tot nu toe totaal geen problemen, maar de monteur die de APK verzorgt stuit toch wel op een raadsel.
Voor de APK komt de BMW gladjes door de keurin op een gebroken
handremkabel na.
Deze netjes besteld met alle beschikbare gegevens over de auto bij de hand. Kabel ontvangen, maar is ongeveer 10cm te kort.
Navraag gedaan, maar dit bleek toch echt de juiste kabel te zijn voor deze auto.
Volgens de monteur kan het zijn dat de auto verlengd is. Volgens de vorige eigenaar, die de BMW uit Frankrijk heeft gehaald, is het een directieauto geweest.
Bij verder onderzoek onder de auto, ontdekken we dat de uitlaat ook niet helemaal orgineel zit. Er is (voor de laatste demper), buizen tussen gelast.
Volgens de monteur zou bij een orginele Nederlandse auto, op het kentekenbewijs, de letter L achter het type moeten staan. (728IL).
Maar omdat dit een voormalige buitelandse auto is, wordt dat niet vermeld. Hoe kom ik er nou achter of deze auto echt is verlengd.
Ruud