Het is nu zo 19 mei 2024, 19:15


Verlagen 40mm.

  • Auteur
  • Bericht
Offline

Mike_

Nieuw

  • Berichten: 75
  • Geregistreerd: zo 29 apr 2012, 19:13

Verlagen 40mm.

Berichtvr 24 aug 2012, 21:39

Hallo,

Ik wil mijn BMW verlagen, mijn voorveren en dempers zijn nog origineel.
Ik heb een adresje die voor de voorkant nog een 40mm setje heeft liggen.

-Set Billstein schokdempers.
-HR veren voorkant.(40mm).

Dit bood hij mij aan, maar moet ik die Billstein schokdempers erbij kopen, of kan dat ook met de originele schokdempers ?
En wat is een redelijke prijs voor de Billstein schokdempers en de HR veren, apart en los van elkaar, ik heb zelf namelijk totaal geen idee.

En kan ik niet gewoon een stuk van m'n originele veren afslijpen, dan krijg ik toch het zelfde effect ?

Groetjes Mike !
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Verlagen 40mm.

Berichtvr 24 aug 2012, 22:25

Veren afzagen :no:
Goedkoper is om lucht uit de banden te laten lopen, dan komt die ook lager ;)
Offline

Mike_

Nieuw

  • Berichten: 75
  • Geregistreerd: zo 29 apr 2012, 19:13

Re: Verlagen 40mm.

Berichtvr 24 aug 2012, 22:26

haha even sirieus licht je antwoord toe, waarom niet afslijpen ?
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Verlagen 40mm.

Berichtvr 24 aug 2012, 22:37

omdat dit niet de manier is en ook niet zo hoort :roll:

dit is meer de ,ik wil wel maar ik kan niet methode :P
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

Mike_

Nieuw

  • Berichten: 75
  • Geregistreerd: zo 29 apr 2012, 19:13

Re: Verlagen 40mm.

Berichtvr 24 aug 2012, 22:40

haha ja oke, wat moet zo'n verlagingssetje (40mm) ongeveeer kosten dan ?
Maar het werkt dus wel, afslijpen. :geek:
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Verlagen 40mm.

Berichtvr 24 aug 2012, 23:12

goed en veilig verlagen is met 40mm (wat eigenlijk alleen maar voor circuit doeleinde is en niet voor dagelijks gebruik !)de juiste verlagings set is kortere veren en 20/25 bv M-tech setje is laag zat voor het dagelijkse en voor de NL wegen en kortere schokbrekers
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

Mike_

Nieuw

  • Berichten: 75
  • Geregistreerd: zo 29 apr 2012, 19:13

Re: Verlagen 40mm.

Berichtvr 24 aug 2012, 23:18

Image

Zo laag zou ik hem heel graag hebben. Dit is 40mm heb ik begrepen ?
of denk je dat het 25/30 is, en dat hij door die velgen zo laag lijkt. ?
Offline

oldie

Professional

  • Berichten: 1691
  • Geregistreerd: ma 19 apr 2010, 12:53
  • Woonplaats: veghel

Re: Verlagen 40mm.

Berichtza 25 aug 2012, 07:35

Lijkt op 18 inch velgen ?
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: Verlagen 40mm.

Berichtza 25 aug 2012, 07:43

Dat is de 732 van Bert (moderator) en die staat op 17 inch Alpina's.
Geen idee welke verlagingsset hij er onder heeft zitten.
Ik denk dat het 40mm is.
Offline

BM_Whale

Die hard

  • Berichten: 331
  • Geregistreerd: vr 19 nov 2010, 23:31
  • Woonplaats: Helmond

Re: Verlagen 40mm.

Berichtza 25 aug 2012, 08:22

Even snel voor Mike_, bij het verlagen hoort een kortere veer. Hierdoor blijft er minder veerweg over. De nieuwe veer moet dus met minder inveren dezelfde kracht opbrengen om te voorkomen dat het einde van de veerweg bereikt wordt.

Je auto komt dus niet alleen lager te staan, het veergedrag van de auto wordt veel (!) stugger (bij 40 mm verlagen) en daarmee ook erg oncomfortabel. Vandaar dat er ook tussen oplossingen zijn bedacht met (slechts) 20 mm verlaging. Wat betekent dat de originele veren het grootste comfort geven, de M-tech (20 mm) nog steeds enig comfort geven, en de 40 mm set vooral stug is.

Bij de stuggere veren heb je op zeker ogenblik ook andere dempers nodig want de demper moet zijn werk ook doen met minder veerweg (net als de veer).

Al bij al betekent dit: Ja ik vind dat het uiterlijk van de E23 van Bert erg mooi is, maar het gaat wel ten koste van het rijcomfort.

haagie2

Re: Verlagen 40mm.

Berichtza 25 aug 2012, 11:44

@Mike_

ik heb ook 40 mm verlaagd voor HR type 1 dan nieuwe schrokbrekers eronder (monroe is wat softer geveerd dan biltstein) tevens en 17 inchs borbert
is wel stuger voor geef toe maar stuurd ook wat straker vind ik heb geen last van drempels

is waar je zelf voor kiest 40 mm is geloof ik normaal wat je kan kopen via de site`s
is een gokje waard
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Verlagen 40mm.

Berichtza 25 aug 2012, 23:08

hier zie wat het kost

http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=e23& ... _Autoteile

verlagen zou ik alleen in combinatie doen met 16 of 17 inch wielen.
Offline

Mike_

Nieuw

  • Berichten: 75
  • Geregistreerd: zo 29 apr 2012, 19:13

Re: Verlagen 40mm.

Berichtzo 26 aug 2012, 20:39

RobertF schreef:hier zie wat het kost
verlagen zou ik alleen in combinatie doen met 16 of 17 inch wielen.


Dat ga ik ook zeker doen !
Harstikke bedankt voor jullie reactie's ik heb een mooi plannetje opgesteld ! :)

Keer terug naar Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast