Het is nu za 18 mei 2024, 01:50


Lichten discobar

  • Auteur
  • Bericht
Offline

The_Boogieman

Nieuw

  • Berichten: 38
  • Geregistreerd: za 14 mei 2011, 17:42

Lichten discobar

Berichtwo 05 dec 2012, 20:52

Dag allen,

Auto is een 728i van 1979.
Ik wordt sinds kort (of ik begin er nu pas op te letten), geconfronteerd met de verlichting die nu en dan eens sterker oplicht. Het gaat om de dimlichten en dashboardverlichting etc., maar ik verdacht er eigenlijk de volledige stroomtoevoer van want ik heb ook al gemerkt dat de ruitenwisser plots wat sneller zwiept.
Ik dacht misschien aan riem van de alternator die niet strak genoeg was en nu en dan wat sneller meedraaide dan anders, maar die staat redelijk onder spanning + veel gas of weinig gas, maakt geen verschil.
Batterij is nog goed (denk 1 van 85Ah).
Ik moet ook zeggen dat de lichten bij dit koude weer soms niet direct aanschieten bij het omhoog doen van de knop, is dit een relais ofzo?
De rotor en verdeelkap zouden wel moeten vervangen worden, kan dat meespelen?

Unrelated: de verlichting van een paar drukknoppen van de verwarming werkt niet, heb al eens 1 uitgeprutst en nieuw steeklampje gestoken maar geen effect (zag dat er wss al eens aan geprutst was door vorige eigenaar, wss eveneens zonder succes), is dat dan gewoon het binnenwerk van de knop dat kapot is?

Misschien kunnen jullie me helpen.

mvg,

Ward
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4163
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: Lichten discobar

Berichtwo 05 dec 2012, 21:59

Lijkt me de spanningsregelaar. Meet eens hoeveel spanning je hebt over de accu, bij draaiende motor.
Freude am Fahren
Offline

The_Boogieman

Nieuw

  • Berichten: 38
  • Geregistreerd: za 14 mei 2011, 17:42

Re: Lichten discobar

Berichtdi 11 dec 2012, 20:06

dank voor de tip, zal ik eens checken!

Keer terug naar Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten