Betreft : Bmw 728i jan 1985
Ruitensop pompje deed niets meer , bleek zo te zien en te voelen vast te zitten, pompje werd zeer warm.
Ander pompje gemonteerd ook gewoon 12v etc.
Andere pompje eerst rechtstreeks op accu gedaan , werkt goed.
Pompje gemonteerd op tankje en weer even 12v via accu erop , sop komt uit de sproeiers , dus dat doet het ook .
De draden die normaal op pompje gaan eerst gekeken of er 12 volt op komt bij aanzetten schakelaar voor ruitensop op de wisserhandel, hoor ook dan geen relais klikken, nr K10 die lange, ook dan komt er iets van bijna 12 v uit.
NU het vreemde als ik pompje daarna op deze draden aansluit , doet pompje niets , hoor ook geen relais klikken.
Waarom dan wel 12v op de aansluitingdraden bij pompje en op moment dat ik de draden op pompje aansluit gebeurt er niets ???
Relais wat er in met nr 1374613.2 met nog een nummer op zijkant 44604
Is dan toch het relais kapot , is het relais ook te omzeilen(dus misschien 2 aansluiting doorverbinden ) om te kijken of pompje het dan wel doet via de wisser/pomp schakelaar.
Is dit relais een algemeen relais of specifiek voor dit model bmw en is dit relais nog normaal te koop ?
En wat zouden de juiste kleuren van de aansluitdraden moeten zijn op dit pompje , zit nu een zwarte draad op en 2 paarse die bij elkaar gezet zijn, de zwarte zit op de min aansluiting pomp en de 2 paarse op de plus aansluiting pomp.
Fred (regio Rotterdam)
Ruitensop pompje deed niets meer , bleek zo te zien en te voelen vast te zitten, pompje werd zeer warm.
Ander pompje gemonteerd ook gewoon 12v etc.
Andere pompje eerst rechtstreeks op accu gedaan , werkt goed.
Pompje gemonteerd op tankje en weer even 12v via accu erop , sop komt uit de sproeiers , dus dat doet het ook .
De draden die normaal op pompje gaan eerst gekeken of er 12 volt op komt bij aanzetten schakelaar voor ruitensop op de wisserhandel, hoor ook dan geen relais klikken, nr K10 die lange, ook dan komt er iets van bijna 12 v uit.
NU het vreemde als ik pompje daarna op deze draden aansluit , doet pompje niets , hoor ook geen relais klikken.
Waarom dan wel 12v op de aansluitingdraden bij pompje en op moment dat ik de draden op pompje aansluit gebeurt er niets ???
Relais wat er in met nr 1374613.2 met nog een nummer op zijkant 44604
Is dan toch het relais kapot , is het relais ook te omzeilen(dus misschien 2 aansluiting doorverbinden ) om te kijken of pompje het dan wel doet via de wisser/pomp schakelaar.
Is dit relais een algemeen relais of specifiek voor dit model bmw en is dit relais nog normaal te koop ?
En wat zouden de juiste kleuren van de aansluitdraden moeten zijn op dit pompje , zit nu een zwarte draad op en 2 paarse die bij elkaar gezet zijn, de zwarte zit op de min aansluiting pomp en de 2 paarse op de plus aansluiting pomp.
Fred (regio Rotterdam)