Daarom moeten oldtimers tegenwoordig gekeurd worden bij specialisten van de RDW. En om misbruik te voorkomen gelijk de eerste apk ook daar. dat hoeft nu nog niet, maar doordat er een aantal handige restaurateurs zeldzame auto's lieten namaken gaat ook dat gebeuren
Het bedrijf waar ik het over heb liet de wagens zo goed namaken, met het chassis nr van een gecrasht exemplaar dat zelfs erkend specialisten het nauwelijks konden zien. Er werd zelfs een gespecialiseerd bedrijf ingeschakeld om de bekleding met speciale UV lampen te verouderen.
kan je treurige verhalen vertellen over dure, in Engeland/Europa gekochte Land Rovers waarvan chassis# niet klopte volgens RDW ( zo ook de mijne!) maar wel degelijk legitiem waren omdat ze in Engeland nogal laks waren in de 70-80-er jaren, vakbonden/stakingen enz. en er heel veel mensen door onkunde van een keurmeester het schip zijn ingegaan. en ook dat sommige keurmeesters het verschilo niet zien en niet goed weten wat er wel & niet mag. bijv. een E34 MRB vrij....uit bijv. 1986