Switch to full style
Alle onderwerpen en vragen over de aandrijving (schakelbak en automaat)
Plaats een reactie

voorpoten, schotels doorgeroest

di 19 okt 2010, 20:04

Ik heb net een verlagingssetje gemonteerd maar ik ben er tijdens deze klus achtergekomen dat mijn voorpoten de nodige roestschade hebben rond de lasnaad van de schotels. Kan ik dit gewoon terug oplassen of ben ik gedoemd om een ander setje te zoeken? Via de BMW dealer zie ik niet echt zitten aangezien ze meer dan 400 euro p/s zijn..... :embarassed:
Image
het gaat dus over nummer 1 op de foto

Re: voorpoten, schotels doorgeroest

di 19 okt 2010, 20:22

Lassen mag niet, is APK afkeur. Je zal ze dus moeten vervangen. Ik heb ze wel liggen, moet je met ABS gat of zonder ?

wo 20 okt 2010, 10:26

leuk antwoord cees ,maar helaas klopt het niet helemaal. er zijn wel degelijk auto's waar een uitzondering voor gemaakt is
en daar mag je de veerschotel gewoon lassen.

nu is de e23 daar helaas niet 1 van.maar als het op de las is van de schotel aanhechting en je die netjes afslijpt
en je daarbij ook nog goed kunt lassen ( en ze daarna aan bijde zijde in de dikke tectyl zet ) is er niets aan de hand
het ziet er dan n.l. orgineel uit

heb dit zelf al verschillende keren gemaakt ,en levert zelfs bij steekproeven van rdw (in brabant)geen enkel probleem op

wo 20 okt 2010, 12:48

Cees, ik heb je een PB gestuurd.

@leon: ik ben helaas niet s'werelds beste lasser. Plaatwerk puntlassen en uitlaatjes dichtbakken gaat goed maar verder zie je van een kilometer afstand dat ik geen prof. lasser ben :mrgreen:

wo 20 okt 2010, 14:55

Ik zou voor goede gebruikte gaan. Als de veerschotel los komt kan het je leven kosten en dat voor een paar tientjes?
Plaats een reactie