Ik zit al een tijd met een vraag, heb al veel op internet gezocht maar niet echt antwoord gevonden. Gaat niet over een e23 maar een e12, misschien dat hier iemand mij kan helpen? Ik heb voor mijn e12 blok een 3.5 motor gekocht. Nu wil ik hier een 5 bak bij maar die kostten een vermogen ( ivm mechanisme km aandrijving). Nu zit ik er aan te denken om een e28 differentieel te gebruiken en de teller om te bouwen naar elektrisch. Ik weet dat een e28 achteras er zo onder Past maar dan kan ik mijn nieuwe veerpoten weg gooien. Is het mogelijk om alleen het differentieel te wisselen ipv de hele as? Dus een e28 differentieel onder een e12?
Zit nog steeds met dit probleem, ben nu aan het zoeken naar een andere oplossing. En nu ben ik erachter gekomen dat de enige verschillen tussen een e28 veerpoot en een e12 poot zijn: de lengte en een ijzeren pasbus die in het onderste bevestigingspunt van de veerpoot zit. Is het mogelijk om dit rubber in een e12 poot te persen? Alvast bedankt
Aan de achterkant zit op de schokdemper van een e28 onderop een verlengde bus die in de draagarm past, en aan een kant wordt vastgezet. Bij de e12 zit er een normale bus in de schokdemper zodat die tussen de driehoeken vastgeklemd kan worden. Mark wil wel een e28 subframe, maar geen nieuwe schokdempers, want die heeft ie al. Ik denk dat je wel een langere bus in de e12 schokdempers kunt (laten) persen.
Afgelopen weekend net complete achter as uitgewisseld,komt de wegligging wel ten goede denk ik. E28 achteras diff combo is veel lichter ! Iemand nog een e12 limited slip diffje nodig ?