Alle onderwerpen en vragen over de aandrijving (schakelbak en automaat)
wo 25 nov 2015, 22:11
Was ik net met mijn e23 lekker aan het cruisen, gezien deze dit weekend de stalling in gaat...
Opeens rookpluimen achter de auto
Gelukkig was ik vlak bij huis dus ik rustig aan (lees 15km/u maximaal) door getuft en in geparkeerd.
Direct de zaklamp erbij gepakt en ik zag allemaal roze vloeistof naar beneden druppen, ook op de uitlaat dus dat verklaarde de rook (denk ik).
Waarschijnlijk de versnellingsbak dus
Morgen op de brommer naar mijn werk en dan zal ik hem met de oprijwagen ophalen en hem overmorgen maar even op de brug zetten en kijken hoe erg de schade is.
Dat word weer een gezellige middag bij Cees in de garage denk ik
Al met al baal ik er wel van...
do 26 nov 2015, 07:46
Rose vloeistof ik denk eerder iets met koelvloeistof.
Deze is er in het rose en in het groen.
Of atf olie maar die is rood.
Weer een winterproject
do 26 nov 2015, 07:48
Hoop voor je koelvloeistof...
Maar kan ook de leiding van de automaat uiteraard zijn..hopen dat t mee valt voor je.
do 26 nov 2015, 09:46
Bak olie (ATF) is donkerrood van kleur. Als het lichtroze is dan zal het wel koelvloeistof zijn.
do 26 nov 2015, 10:05
Het leek 'vettiger' dan koelvloeistof, maar de regen kan ook een vertekent beeld hebben gegeven. Er zit idd rode kvs in
. Morgen weet ik meer, ik houd jullie op de hoogte!
do 26 nov 2015, 12:19
MarioE23 schreef:Dat word weer een gezellige middag bij Cees in de garage denk ik
Klote zo vlak voor 1 dec, maar je bent uiteraard welkom
do 26 nov 2015, 17:10
Automaatbak helemaal droog, alle andere vloeistoffen netjes op niveau.
vanavond even naar mijn werk brengen, dan zal ik hem morgen op de brug goed bekijken.
Ik kon helaas de oprijwagen niet meenemen, dus een maatje sleept me vanavond naar mijn werk, dit is zo'n 2
do 26 nov 2015, 19:25
Volgens mij mag je een automaat niet slepen.sommige kan wel maar dam moet je de motor laten draaien voor de smering..ik zou even de reacties hier afwachten voordat inderdaad de bak dadelijk alsnog kapot is door het slepen
do 26 nov 2015, 19:27
TER INFO
We moeten onderscheid maken tussen transmissies met spatsmering en druksmering, dus met een oliepomp. Transmissies met spatsmering worden gesmeerd zodra de wielen draaien, ongeacht of de motor loopt of niet.
Als er een oliepomp in de transmissie zit, wordt deze aangedreven door de ingaande as. Deze as draait alleen als de motor draait. Is er een defect aan de motor dan kan deze dus niet draaien en dan is er geen smering van de transmissie en ook geen drukopbouw.
Gaan we toch slepen dan kan er, zelfs al na een korte afstand, ernstige schade aan de transmissie optreden. Deze schade openbaart zich vaak pas later omdat het maar zelden gebeurt dat de transmissie al tijdens het slepen vastloopt. Het lijkt er dus op alsof er geen schade is opgetreden terwijl er wel degelijk beschadiging aan tal van contactvlakken is ontstaan.
do 26 nov 2015, 19:39
Volgens mij mag je een 4HP22 bak wel slepen maar alleen op lage snelheid en voor een korte afstand
vr 27 nov 2015, 12:39
Bedankt voor jullie antwoorden jongens!
Gisterenavond nog een oprijwagen kunnen regelen en heb hem net op de brug gezet. Zodra ik hem in de D of R zet en de wielen beginnen te draaien spuit het uit het vierkante witte rooster onder de (denk ik) koppelomvormer.
Nu ben ik autoschadetechnicus, maar ik houd me bezig met het schade gedeelte, het vak automonteur is heel wat anders dus ik ga er zelf niet aan beginnen.
vr 27 nov 2015, 19:56
Voorste keerring lek, bak zal eraf moeten.
vr 27 nov 2015, 23:54
Zie je dat zitten Cees? Want dan heb ik een mooi project voor je
za 28 nov 2015, 12:45
Tuurlijk
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.