Hallo,
Rij nu een tijdje rond met de 745 (nu even niet, staat bij Cees) en blijft een geweldig ding.
Genoeg vermogen voorlopig, remmen zijn geupgrade, onderstel verlaagd. Rijd als een trein.
Twee dingen welke ik minder vind aan de huidige setup.
Vanuit stilstand optrekken is echt verschikkelijk (traag)....
Vermogen begint pas een beetje vanaf 2500rpm er echt in te komen, wat betekend dat de eerste paar seconden t/m 50km/h een ' eeuwigheid' duren als je optrekt uit stilstand.
Nu deed ik met een cummins diesel nog af en toe aan ' brake boosting', maar iets zegt me dat een 33 jarige 7 serie dat niet zo leuk vind. Heb ik dus ook maar niet geprobeerd.
Heeft iemand hier ervaring mee / weet iemand hoe dat te verminderen is? Leuk om 350pk te hebben, maar de gemiddelde Hyundai Getz is sneller weg dan ik (ok, ik overdrijf een beetje..)
Handbak conversie.
Staat hoog op het lijstje want to have's. Na even met Cees gepraat te hebben lijkt dit nog niet zo makkelijk.
Er is behoorlijk wat te vinden op internet, maar voor iemand die zelf niet zo heel handig is, is het redelijk onbegonnen werk om de juiste bak te selecteren, bijkomende onderdelen te weten+vinden, etc.
En daarna moet het ook nog eens daadwerkelijk ingebouwd worden..
Is er iemand die dit eerder gedaan heeft, en hier mee zou kunnen helpen?
Gr,
Rij nu een tijdje rond met de 745 (nu even niet, staat bij Cees) en blijft een geweldig ding.
Genoeg vermogen voorlopig, remmen zijn geupgrade, onderstel verlaagd. Rijd als een trein.
Twee dingen welke ik minder vind aan de huidige setup.
Vanuit stilstand optrekken is echt verschikkelijk (traag)....
Vermogen begint pas een beetje vanaf 2500rpm er echt in te komen, wat betekend dat de eerste paar seconden t/m 50km/h een ' eeuwigheid' duren als je optrekt uit stilstand.
Nu deed ik met een cummins diesel nog af en toe aan ' brake boosting', maar iets zegt me dat een 33 jarige 7 serie dat niet zo leuk vind. Heb ik dus ook maar niet geprobeerd.
Heeft iemand hier ervaring mee / weet iemand hoe dat te verminderen is? Leuk om 350pk te hebben, maar de gemiddelde Hyundai Getz is sneller weg dan ik (ok, ik overdrijf een beetje..)
Handbak conversie.
Staat hoog op het lijstje want to have's. Na even met Cees gepraat te hebben lijkt dit nog niet zo makkelijk.
Er is behoorlijk wat te vinden op internet, maar voor iemand die zelf niet zo heel handig is, is het redelijk onbegonnen werk om de juiste bak te selecteren, bijkomende onderdelen te weten+vinden, etc.
En daarna moet het ook nog eens daadwerkelijk ingebouwd worden..
Is er iemand die dit eerder gedaan heeft, en hier mee zou kunnen helpen?
Gr,