Het is nu do 28 maart 2024, 15:19


auto schakelt niet meer in sport

Alle onderwerpen en vragen over de aandrijving (schakelbak en automaat)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

jimm

Nieuw

  • Berichten: 20
  • Geregistreerd: zo 22 apr 2018, 13:23
  • Woonplaats: Westerlo

auto schakelt niet meer in sport

Berichtza 18 aug 2018, 17:31

Men 745i van 1984 vertoont sinds vandaag iets raar. Als ik met de auto rijdt in "E" rijd en schakelt hij normaal. Maar wanneer ik hem in "S" zet, lijkt het alsof de automaatbak in noodloop gaat ( de auto zet zich in z'n 3, juist gelijk je de knop op z'n 3-2-1 zet). Wat wel opvalt, is dat het lampje van noodloop ( het tandwieltje in de kombi) dan niet brand. Dit brand wel als het contact opgezet word, dus het lampje is oke. Ook valt me op dat, wanneer ik de knop op zijn (3-2-1) zet, brandt dit lampje niet in de kombi. Is er een verband met het lampje dat niet brandt, en dat hij niet schakelt in de "S" stand? Ook werkt de kick down niet meer in de "S" stand. De vorige keer dat ik met de auto reed, enkele weken geleden, werkte dit nog normaal.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Offline

Paul

Professional

  • Berichten: 1166
  • Geregistreerd: wo 25 feb 2009, 21:53
  • Woonplaats: Gemert

Re: auto schakelt niet meer in sport

Berichtza 18 aug 2018, 23:16

ik zou stekker van de bak loshalen een keer schoonmaken , en dan nog eens proberen

succes
Offline

jimm

Nieuw

  • Berichten: 20
  • Geregistreerd: zo 22 apr 2018, 13:23
  • Woonplaats: Westerlo

Re: auto schakelt niet meer in sport

Berichtzo 19 aug 2018, 13:24

probleem is opgelost, de printplaat met de lampjes die aangeven in welke positie de keuzehendel staat, is de dader.
Alle lampjes zijn goed, en alles werkt ( maar het lampje van de 3-2-1 licht niet op)
Heb de printplaat gewisseld met dat van een kennis zijn e24, en nu werkt de sportstand en de 3-2-1 stand terug. ook brandt nu het lampje terug in de kombi.

Ik weet nu waar het probleem zich bevind, nl de printplaat met lampjes in de kombi), nu nog een vervangonderdeel vinden
Heeft iemand nog een goed werkend exemplaar liggen

Keer terug naar Aandrijving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron