om het passtuk uit de krukas te krijgen en de lager voor de handbak te plaatsen, gebruik ik altijd stopkit. Dit is al flink hard van zichzelf (kauwgom achtig) en kun je dus goed gebruiken om in het passtuk te proppen, vervolgens pak je een busje met vriesspray en bevries je de stopkit. Daarna pak je een massieve pijp, wringijzer of iets anders wat haast precies in het gat past en na een paar dikke klappen met een hamer druk je het passtuk/ lager zo naar buiten.
Alain, van schakel naar automaat is, zoals gezegd moeilijker, je moet n.l. de radiator vervangen (ivm de automaatoliecooler) en leidingen ernaar toe leggen. Andere cardanas. Beide zijn niet uitwisselbaar met een 7-serie
Origineel is mijn 628csi een 628csiA geweest volgens de gegevens van bmw-nederland. Er is ooit een handgeschakelde bak ingegaan. Dit is idd ook duidelijk te zien aan het koppelingpedaal dat niet volledig volgens het boekje is gemonteerd ( is aan gelast )Misschien zit de originele radiator er dan nog in en de leidingen e.d. Heb er zelf echter geen kaas van gegeten , maar misschien is de ruil dus niet zo lastig.
RobertF :
Ik sta daar best voor open , maar zou zelf niet weten waar te beginnen met de inbouw.
zerotolerance schreef:Ik kan het zelf ook niet, ik zou het ook laten doen. Maar als het een hele ingewikkelde klus zou zijn dan is het mij de moeite (euro's) niet waard.