Het is nu di 07 mei 2024, 11:27


trillen voor wielen

Alle onderwerpen en vragen over de aandrijving (schakelbak en automaat)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

motormause

Pro

  • Berichten: 168
  • Geregistreerd: za 29 dec 2012, 22:47
  • Woonplaats: Sassenheim

Re: trillen voor wielen

Berichtdi 16 jul 2013, 15:24

ik ben heeeel benieuwd!!
735iA 1980 Graphit metalic, Pergament stoffen interieur
Triumph Tiger 955i 2003
Triumph Tiger 800 XC 2012
Offline

motormause

Pro

  • Berichten: 168
  • Geregistreerd: za 29 dec 2012, 22:47
  • Woonplaats: Sassenheim

Re: trillen voor wielen

Berichtdo 18 jul 2013, 07:15

Wederom alle draagarmen, stuurstangen en Pitmanarm gecontroleerd op speling. En het stuurhuis! Hoewel er geen buitensporige speling te voelen is, heb ik het stuurhuis toch wat strakker afgesteld.

Verder heeft de as tussen het stuur en de kruiskoppeling bij het stuurhuis radiale speling. Ik vraag me af of achter die rubber hoes nog een geleidingsbus zit. Kan het zo even niet zien, zonder gelijk alles los te trekken.

MAAR na en snelwegritje moet ik zeggen dat het sturen een solider aanvoelt en de trillingen praktisch weg zijn.!! :biggrin: :biggrin:
735iA 1980 Graphit metalic, Pergament stoffen interieur
Triumph Tiger 955i 2003
Triumph Tiger 800 XC 2012
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: trillen voor wielen

Berichtdo 18 jul 2013, 08:05

Dat is over niet al te lange tijd weer terug :P
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

marcowildcat

Die hard

  • Berichten: 366
  • Geregistreerd: ma 12 dec 2011, 20:34
  • Woonplaats: Berkel en rodenrijs

Re: trillen voor wielen

Berichtdo 18 jul 2013, 20:38

Goed om te horen dat je idd iets bij het stuurgedeelte hebt gevonden.mijn auto gaat volgende week even naar de garage om uit te laten lijnen,dit vanwege de nieuwe spoorstang.daarna ga ik de snelweg even op om te kijken of bij mij het trillen weg is.ik heb de spoorstang bij bmw zelf gehaald en die had het ook over een rubber in de hulppitmanarm die wel eens speling heeft.kost 25 euro .als dit bij mij nog niet geholpen heeft ga ik dit rubber ook vervangen.nummer 5 op de tekening
Offline

marcowildcat

Die hard

  • Berichten: 366
  • Geregistreerd: ma 12 dec 2011, 20:34
  • Woonplaats: Berkel en rodenrijs

Re: trillen voor wielen

Berichtdo 18 jul 2013, 20:48

Image
Nummer 5 dus
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Re: trillen voor wielen

Berichtza 20 jul 2013, 16:11

Vanwege dat je aangaf dat het bij de ene set wel goed merkbaar is en bij de andere niet kan het ook nog steeds bij de wielen zitten.
Ik had dit gelezen op meeknet waar trillingen uitvoerig beschreven worden.
In principe zijn alle BMW's hetzelfde opgezet dus kan eea best van elkaar herleid worden, dat BMW 's trillingen hebben is zeker zwaar irritant en een kwaaltje waar ze last van hebben.

http://www.meeknet.co.uk/E31/wheel/Fitt ... MW_E31.htm
bron;
www.meeknet.co.uk
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI
Offline

marcowildcat

Die hard

  • Berichten: 366
  • Geregistreerd: ma 12 dec 2011, 20:34
  • Woonplaats: Berkel en rodenrijs

Re: trillen voor wielen

Berichtdo 01 aug 2013, 21:04

Auto uitgelijnd en wel. Allekogels weer gangbaar gemaakt en bij mij is het meeste trillen weg.ik zeg het meeste omdat ik er nu op zit te letten.ik weet nu niet dat wat ik soms nog voel van de weg is of toch nog ergens van de auto.ook heb ik af en toe het idee dat het stuur ietsje scheef staat om rechtuit te gaan ,maar zoals ik al zei let ik nu extra op dingetjes omdat ikzelf maar ook de garage er mee bezig is geweest.maar het vervangen van de middenspoorstang is bij mij zeker een verbetering van 80%.
Offline

jeffreypico

Master

  • Berichten: 800
  • Geregistreerd: di 28 sep 2010, 17:24
  • Woonplaats: Den haag

Re: trillen voor wielen

Berichtzo 15 sep 2013, 13:58

Ik denk dat ik de oplossing heb.
Heb van de week me remmen ontlucht,zag dat de rubbers van me resevoir niet 100% waren dus dag later maar bestelt.
Gewoon met de auto gereden die dag niets aan de hand.
Volgende dag resevoir rubbers gehaald,resevoir leeg gepompt alles vervangen rem olie erin met het risico dat er misschien toch lucht bijgekomen is.
Ik alles weer inelkaar gezet gaat rijden nog niets aan de hand snelweg op begint hij te trillen denk wat is dit nou.(elke snelheid)
:idea: Ik terug naar huis voorremmen opnieuw ontlucht en weg was het.(zat toch nog lucht in)
Conclusie is kan ook aan de remmen liggen,als je 100% eraf wilt zijn zou je een revesie zetje voor je remmen moet halen en alles goed gangbaar maken denk dat je erg ver komt.
Want die standaard remmen van mij die ik eronderuit heb gehaald waren de stof hoesjes en die ander rubbers helemaal op en de zuigers zaten vast.(en de auto reed als normaal).

Hoop dat je hier ergens mee kan.

Succes.
Vorige

Keer terug naar Aandrijving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron