Tegen een ABS computer kan een mens niet werken... maar goed, over het wel/geen nut van ABS is geen twijfel mogelijk, maar dat was niet de vraag van de topicstarter.
ABS uitschakelen kan prima hoor; gewoon de zekering verwijderen is een optie, of de stekker van de ABS computer even loskoppelen.
wax_ schreef:als je met je abs en dus je remsysteem gaat rommelen heb je geen APK meer en mag de auto officieel niet meer op de weg... Niet zo'n slim plan dus !
Ik kreeg mijn race bmw zo niet door de APK (ESP/ABS kan ik met een schakelaar onafhnakelijk uitzetten).
Met je remsysteem rommelen, wat wordt daar dan precies onder verstaan?
Want je zou zeggen dat iemand met bijvoorbeeld een set staal omvlochten remslangen of geventileerde
remschijven (met aftermarket spullen dus) dan niet meer door de apk komt?
Trouwens, ook krom dat je niet door de apk komt met een aan/uit schakelaar in de ABS bedrading; bij nieuwere auto's kan je het gewoon uitschakelen op het dash (met een aan/uit knop), en dat mag wel.
Nou snap ik natuurlijk ook wel dat het een regel is die er is gekomen omdat er een roedel beunhazen is geweest die naar hartenlust is gaan klooien in de remmerij, maar goed; netjes uitgevoerde reparaties/modificaties zouden toch gewoon goedgekeurd moeten worden.