Het is nu wo 01 mei 2024, 05:55


Auto rijdt in neutraalstand

Alle onderwerpen en vragen over de aandrijving (schakelbak en automaat)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Jaap

Nieuw

  • Berichten: 13
  • Geregistreerd: di 14 sep 2010, 21:56

Auto rijdt in neutraalstand

Berichtza 13 aug 2011, 14:21

Dag beste mensen,

Best spannend gisteravond, na een jaar lassen, sleutelen enz. de 728i weer gestart...raken en lopen!! :) Zo hoort het. Ik heb bij de automaat (4HP22) het filter en olie vervangen. De auto kruipt nu echter in de 'N' stand langzaam vooruit. Als ik flink gas geef dan gaat ie ook wel ietsje harder rijden maar het maakt bijna niks uit t.o.v. stationair. Auto schakelt verder prima, ook achteruit. Ik heb al geprobeerd om de schakelenhandle heel voorzichtig iets achteruit of vooruit te duwen(ik dacht wellicht is de afstelling iets verdraait omdat de bak er ook onderuit is geweest). Maar het maakt niks uit!

Iemand een idee? Kan het zijn dat er net iets teveel olie in de bak zit waardoor de automaat niet goed vrij komt??

Alvast bedankt voor de reacties!

Jaap
Laatst bijgewerkt door Jaap op za 13 aug 2011, 16:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Offline

oldie

Professional

  • Berichten: 1691
  • Geregistreerd: ma 19 apr 2010, 12:53
  • Woonplaats: veghel

Re: Auto rijdt in neutraalstand

Berichtza 13 aug 2011, 16:15

Olie pijlen in de warme stand,even handmatig door alle versnellingen roeren.
Offline

Jaap

Nieuw

  • Berichten: 13
  • Geregistreerd: di 14 sep 2010, 21:56

Re: Auto rijdt in neutraalstand

Berichtza 13 aug 2011, 16:33

Dat heb ik gedaan...ik heb zojuist toch wat olie af laten lopen. Nu is het peil net onder maximaal bij draaiende motor. Heb al gereden +/- 500 meter (kan helaas niet de weg op niet verzekerd etc.). Desondanks.... ik zie trouwens ook dat in de 'P' stand de auto af en toe de neiging heeft om te 'schommelen' op de een of andere manier ontkoppeld te automaat dus niet volledig.
Overigens heeft de auto een jaar niet gereden.

Dussss
Offline

e23eric

Professional

  • Berichten: 1094
  • Geregistreerd: zo 05 dec 2010, 23:58

Re: Auto rijdt in neutraalstand

Berichtza 13 aug 2011, 22:20

Jaap,
Ik ben geen techneut maar mijn 735 had een jaartje praktisch stil gestaan, toen ik er mee ging rijden had ik hier ook last van maar dit was na een paar weken over. Geen idee hoe het kan! Nu nergens last meer van...
Offline

Jaap

Nieuw

  • Berichten: 13
  • Geregistreerd: di 14 sep 2010, 21:56

Re: Auto rijdt in neutraalstand

Berichtdi 16 aug 2011, 15:40

Dag Eric,

Ik ben benieuwd...het is me opgevallen dat als de olie koud is er niks aan de hand is. Maar goed, binnenkort krijgt de auto een nieuwe APK en is de boel weer verzekerd. Dat zal ik eens intensief gaan rijden en kijken wat het oplevert.

Dank voor de reacties!

Keer terug naar Aandrijving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten