Het is nu wo 01 mei 2024, 08:06


automatenbak

Alle onderwerpen en vragen over de aandrijving (schakelbak en automaat)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

meurs

Nieuw

  • Berichten: 47
  • Geregistreerd: do 06 okt 2011, 11:47

automatenbak

Berichtwo 23 nov 2011, 16:43

hallo,

wat zijn eigenlijk de verschillen tussen een 3 en 4 traps automaat? behalve dan het aantal versnellingen :D
en wat is "beter" in de zin van verbruik, rijcomfort, acceleratie etc?

en is het zonder problemen mogelijk te wisselen tussen een 3 of 4 traps automaat?

(zoals al eerder gepost op het forum doet mijn 3 traps het alleen in zijn achteruit en uit de reacties kon ik opmaken dat de zogenaamde "a-koppeling" kapot zou zijn. is er een officiele naam voor dit onderdeel en is het ergens los te bestellen? als ik er op google krijg ik in ieder geval niets gevonden;) dus dacht ik misschien een andere bak er onder ofzo, aangezien deze tweedehands ook nog wel te krijgen zijn, maar nu moet ik dus wel weten of een 3 en 4 traps allebei gaan passen en werken;)

groet,

sebastiaan
Offline

Daniel

Master

  • Berichten: 883
  • Geregistreerd: di 27 jul 2010, 17:30

Re: automatenbak

Berichtwo 23 nov 2011, 18:26

waarom zouden ze destijds een 4 traps hebben ontwikkeld? Zuiniger, meer comfort sneller, hogere top, minder toeren bij "120"km/u

Nieuwste 520d heeft een 8traps automaat en haalt 1:20....

Je hebt een ander vliegwiel nodig, andere koppelomvormer andere cardanas, automaat leidingen, andere keuze hendel en de daarbij horende kabelboom die aangeeft op je cockpit in welke stand je automaat staat.

Wil je meer comfort en zuiniger rijden, dan is een 4traps-automaat, vind ik een goeie investering
///M57

E23 verkocht
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4163
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: automatenbak

Berichtwo 23 nov 2011, 21:07

Je 3 traps reviseren is mogelijk, heb er al diverse gedaan (zowel 3HP's als 4HP's). Op het forum lees je wat de ervaringen hiermee zijn.
Freude am Fahren
Offline

m7pietjem6

Professional

  • Berichten: 1069
  • Geregistreerd: za 26 dec 2009, 13:12

Re: automatenbak

Berichtvr 25 nov 2011, 08:05

Ik heb nog een goede 3 traps bak liggen een ZF 3HP22. Mag weg voor een klein prijsje.
M635csi
M635csi (restauratie)
E3 3.3Li/A 3.5
L6 high 635csi/A
B7 turbo coup
Offline

meurs

Nieuw

  • Berichten: 47
  • Geregistreerd: do 06 okt 2011, 11:47

Re: automatenbak

Berichtzo 27 nov 2011, 13:23

ik ben denk ik iets te voorbarig geweest met mijn 3 bak verhaal, de vorige eigenaar zij dat het een 3 bak was en heb hem dus in niet rijdende staat gekocht (dat wil zeggen hij start wel en doet het alleen in zijn achteruit, ik heb eerst het interieur geruild met mijn eigen bmw en toen bedacht ik dat ik heb rijdend ga maken, als hij er toch staat ken ik hem net zo goed gebruken;)

maar goed, ik heb dus geen aandacht besteedt aan de bak en ben er vanuit gegaan dat het een 3 bak was, nu zie ik echter de middenconsole en daar staat dus 3 2 1 d n r dus nu denk ik zou het geen 4 bak zijn (de pook pakt ook alle standen, dus het is niet zo dat er een foute console in zit), hoe kan ik snel checken of het een 3 of 4 bak is? (hij rijd dus niet in zijn vooruit)

groet, en bedankt alvast
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: automatenbak

Berichtzo 27 nov 2011, 22:05

De zijkant van de bak even schoonmaken, zit een type plaatje op. staat er 4hp22, is een 4 bak

Image

Groeten Erik

Keer terug naar Aandrijving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron