Het is nu wo 01 mei 2024, 05:37


Wisselen automaat

Alle onderwerpen en vragen over de aandrijving (schakelbak en automaat)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

douwedewit

Nieuw

  • Berichten: 3
  • Geregistreerd: ma 09 jan 2012, 21:52

Wisselen automaat

Berichtma 09 jan 2012, 21:58

Vraagje
Ben nieuw in het hele BMW gebeuren, maar zit met een brandende vraag.
kan ik een 3hp bak wisselen door een 4hp.
het betreft een E23 728 uit 1978
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: Wisselen automaat

Berichtma 09 jan 2012, 22:11

In ieder geval vervangen incl aandrijfas en schakelpook, even de zoekfunctie hier gebruiken
lees je er van alles over.
Mocht jij of iemand anders zo'n set zoeken, liggen in Zeeland op de plank!

Groeten Erik
Offline

Mike

Moderator

  • Berichten: 1840
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 19:04
  • Woonplaats: Amersfoort

Re: Wisselen automaat

Berichtma 09 jan 2012, 22:12

Stel je zelf ook nog even voor in het daarvoor bestemde topic, vinden wij wel zo prettig.

Automaat is niet zomaar om te wisselen.

Vliegwiel
Koppelomvormer
Cardan
Tellerbak
etc.
Offline

m7pietjem6

Professional

  • Berichten: 1069
  • Geregistreerd: za 26 dec 2009, 13:12

Re: Wisselen automaat

Berichtvr 20 jan 2012, 08:47

Dat is goed te doen Douwe bij een E23. Het grote voordeel is dat de E23 7 serie altijd een electronische KM teller aansturing heeft gehad. Dus dit is een relatief makkelijke ingreep. Ik heb het zelf al meerdere keren gedaan en heb mijn sharknose van handbak naar 4 traps automaat omgebouwd. Het is wel aan te raden om alles van dezelfde donor auto af te halen want de koppel omvormer en de bak zijn vaak op elkaar afgestemd. (Haal het wel van een M30 motor want de M20 heeft een kleinere koppelomvormer). Je moet het vliegwiel hebben met de bijbehorende plaat waar de koppelomvormer op vast komt en de aandrijfas. Het pook gedeelte zou ik gewoon laten zitten. En het dashboard kun je toch niet eenvoudig veranderen naar het 2e type want die tellerbak is compleet anders. Dus als je de onderdelen hebt dan is het relatief eenvoudig. Let wel op de aansluitingen van de oliekoelleidingen!!
M635csi
M635csi (restauratie)
E3 3.3Li/A 3.5
L6 high 635csi/A
B7 turbo coup

Keer terug naar Aandrijving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten

cron