Het is nu di 14 mei 2024, 22:07


vreemd kloppend geluid bij het warm rijden

Alle onderwerpen en vragen over de aandrijving (schakelbak en automaat)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

stefaanv01

Pro

  • Berichten: 102
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 10:04
  • Woonplaats: Aalst, Belgie

vreemd kloppend geluid bij het warm rijden

Berichtdi 03 jul 2012, 08:51

Hoi,

Heb het volgende symptoom : bij het koud starten, geen probleem, zachtjes inrijden tot hij warm is geen enkel probleem.

Nadat hij warm is, begint er bij het afremmen een vreemd metaalachtig geluid te komen (precies alsof mijn uitlaat der zou afhangen, wat niet het geval is)

Begin een vermoeden te hebben dat het iets met de servopomp zou kunnen te maken hebben, want na een aantal keer wat bochtenwerk begint die het pas te doen,

heb er vorige week een nieuwe servoriem laten opleggen had misschien bij de BMW dealer ook ineens de servopomp moeten laten vervangen (als dit al het probleem is)

Concreet : het klinkt als een uitlaat die loshangt, maar is het niet en is er enkel nadat de auto warm is

Raadseltje van de dag dus :D

Groetjes,

Stefaan
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: vreemd kloppend geluid bij het warm rijden

Berichtdi 03 jul 2012, 09:25

Kan dat dwarsbeugel zijn bij de automaat/handbak welke de uitlaat ondersteund. Zit die goed vast???

beter luisteren waar het ergens vandaan komt.
Offline

stefaanv01

Pro

  • Berichten: 102
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 10:04
  • Woonplaats: Aalst, Belgie

Re: vreemd kloppend geluid bij het warm rijden

Berichtdi 03 jul 2012, 09:30

Hoi Erik,

Ik heb geen brug om dit te laten nakijken, maar volgende week dinsdag mag ik er effe mee naar de garage.

Vermoed dat het iets in die richting moet/zal zijn want het lijkt precies een soort "schommelend" geluid te zijn alsof er iets van de uitlaat heen en weer sleept.

Ziezo, en nu zelf even naar Nederland (met de E50) : ga in Renesse, Zeeland naar een beachvolley feestje met barbecue

Leve de zomer :-)
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: vreemd kloppend geluid bij het warm rijden

Berichtdi 03 jul 2012, 14:09

Je kunt er gewoon ondeer kruipen om dat te checken, zelf doe ik alles zonder brug.....

Nu het weer nog hier, voorlopig is het bewolkt en kans op een bui, maar met een beetje regen is
beach volley ook leuk, haha!

Dus er komt geen E23 naar schouwen duiveland???

Groeten Erik
Offline

stefaanv01

Pro

  • Berichten: 102
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 10:04
  • Woonplaats: Aalst, Belgie

Re: vreemd kloppend geluid bij het warm rijden

Berichtwo 04 jul 2012, 09:51

Ben deze morgen even bij mijn lokale dealer langsgeweest en die kon het ook niet traceren,

Zou blijkbaar van de ophanging/stuurhuis moeten komen, ga hem in elk geval binnendoen voor een grondig nazicht, zou blijkbaar een fenomeen zijn
van wagens die te lang stil gestaan hebben. De dealer had iets dergelijks voor met een andere E23 en daar verdween het fenomeen vanzelf na een aantal weken rijden (de wonderen zijn de wereld niet uit)

Laat dan ineens de klepspeling regelen ook

Onder het mom het moet niet altijd heel erg duur zijn bij de officiele dealer : dynamo en V-riem van schottenpomp vervangen inclusief werk voor maar
66
Offline

stefaanv01

Pro

  • Berichten: 102
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 10:04
  • Woonplaats: Aalst, Belgie

Re: vreemd kloppend geluid bij het warm rijden

Berichtdi 10 jul 2012, 21:07

Hoi,

Ben deze avond nog eens een klein ritje gaan maken en het symptoom wordt maar erger : bij koud rijden helemaal geen probleem, nadat de auto warm wordt is het een geklonk en gerammel alsof er ieder ogenblik stukken gaan af vallen (en er is niets wat zichtbaar loshangt).

Waar ik nu ook op let als de auto warm wordt : plots voel ik "een warme lucht golf" uit de middenconsole komen (heel even), en onder het tapijt van de passagier is het behoorlijk heet.

Blijft een bron van zorgen voor mij, kocht de auto om ermee lekker te cruisen en heb er nog niet veel plezier van gehad ondertussen :(

Gelukkig mag ik er volgende week woensdag mee naar de dealer, op hoop van zegen
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: vreemd kloppend geluid bij het warm rijden

Berichtwo 11 jul 2012, 00:24

Komt het geluid meer van binnen uit? Zijn het niet de luchtkleppen bediening? Kan zijn dat de vacuumslangen poreus zijn welke
daardoor om en om de kleppen trachten aan te sturen.
Zal wel niet zo simpel zijn.......

Motorisch en schakelen doet ie goed?

Zet de blower uit, middenconsole alle knoppen uit, proberen maar.

gr erik
Offline

stefaanv01

Pro

  • Berichten: 102
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 10:04
  • Woonplaats: Aalst, Belgie

Re: vreemd kloppend geluid bij het warm rijden

Berichtwo 11 jul 2012, 08:50

Hoi Erik,

Denk dat ik zo ongeveer de schuldige gevonden heb, merkte deze morgen dat het niveau van de koelvloeistof laag staat (had die pas 3 weken geleden netjes bijgevuld), kon er zo maar 1 liter koelvloeistof bijvullen,

Dus der is iets wat niet klopt met de waterpomp denk ik, heb wel geen temperatuursproblemen maar de meter gaat ook niet flink omhoog en blijft tussen streepje 2 en 3 staan op de display maar dit kan zijn omdat er niet genoeg vloeistof inzit.(naar ik vermoed)
Offline

stefaanv01

Pro

  • Berichten: 102
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 10:04
  • Woonplaats: Aalst, Belgie

Re: vreemd kloppend geluid bij het warm rijden

Berichtwo 18 jul 2012, 16:34

Hoi,

Na een grondige check up bij de betere/beste dealer heb ik eindelijk het probleem van het kloppende rammelende geluid kunnen traceren :

Het waren de achterste remblokken die rammelden en waar er blijkbaar speling op zit, maar versleten waren ze niet echt

Direct een nieuwe afspraak gemaakt om die te vervangen, een rammelbak is het laatste wat ik wil

Ondertussen zijn de kleppen gesteld, en is de wiellagerspeling van beide voorwielen aangepast

En hallo ?

Er zit precies een andere motor in mijn wagen, het verschil is merkbaar beter :

- rustiger lopen
- geluidslozer
- geen "diesel" getik meer

Dus binnen 2 weken op naar de laatste ronde voor die helemaal klaar is

By the way, bedankt Cees voor de rechterspiegel, zit er dadelijk op
:clap:
Offline

stefaanv01

Pro

  • Berichten: 102
  • Geregistreerd: vr 08 jun 2012, 10:04
  • Woonplaats: Aalst, Belgie

Re: vreemd kloppend geluid bij het warm rijden

Berichtza 04 aug 2012, 07:22

Ziezo gisteren nieuwe remblokken laten plaatsen, remolie ook ververst en geen rateltje meer te horen aan de auto,

Wel even wennen met het schuifdak open dat alleen de motor goed hoorbaar is en geen irritant "klonk" geluiden van de remmen

Vandaag ga ik even de badge op de koffer vervangen door een nieuw exemplaar (origineel natuurlijk !) en klaar is Kees :lol:

Keer terug naar Aandrijving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron