Alle onderwerpen en vragen over de aandrijving (schakelbak en automaat)
Plaats een reactie

niveauregeling uitbouwen

zo 01 sep 2013, 12:07

Ik zou graag mijn ophanging wat sportiever willen maken. Het is nu net een vliegend tapijt, persoonlijk vind ik dat niets.

Bovendien lekt mijn niveauregeling ergens bij het pompje.

Is het mogelijk om de niveauregeling uit te bouwen en er goede schokdempers (bilstein) met goede stevige veren (h&r) in te plaatsen?

Deze heb ik namelijk nog liggen van mijn type 1, die vond ik ook al zo'n vliegend tapijt.

Ik zag op foto's dat de bevestiging onder voor de schokdemper net iets anders is. Gaat dat dan wel werken?

Re: niveauregeling uitbouwen

zo 01 sep 2013, 13:34

Is een behoorlijke klus. De niveau regeling zit op de schokdempers, en type 1 en 2 zijn anders qua bevestiging. Op deze tekening kun je zien wat je zou moeten weghalen . Voor het mooiste en beste moet je dan alle vier de dempers wisselen voor Bilstein, en de voorste veren 2,5 cm verlagen.

Image

Re: niveauregeling uitbouwen

zo 01 sep 2013, 14:20

Bij mijn 745i is de niveauregeling ook vervangen voor Bilsteins.

Alleen ik zou wel even kijken of die dempers die je nog hebt liggen ook onderaan een busje hebben uitsteken (zie foto) anders gaat niet lukken.

Afbeelding

Re: niveauregeling uitbouwen

zo 01 sep 2013, 17:09

Hmmz, ze steken inderdaad niet echt uit. Moet ik toch weer andere halen.

Re: niveauregeling uitbouwen

zo 01 sep 2013, 18:35

Kan ik die bussen los kopen?

Re: niveauregeling uitbouwen

zo 01 sep 2013, 19:02

Nee, kan niet.

Re: niveauregeling uitbouwen

za 14 sep 2013, 13:36

Kan ik dat systeem er zo uit slopen of spuit de olie mij dan om de oren?

Re: niveauregeling uitbouwen

za 14 sep 2013, 13:52

Het spuit niet om je oren,maar er kan een hoop uikomen zal maar eerst je resevoir leeg maken.
Je kan ook op bepaalde delen de leiding kapot knippen en dan dicht knijpen,dan voorkom je ook een hoop rotzooi.
Succes
Plaats een reactie